Actualitzat 30/03/2017 22:18

Seat tancarà el 2016 amb beneficis i preveu una tendència positiva els propers dos anys

Es fixa com a objectiu millorar la percepció del client sobre la marca i tornar a ser l'"orgull" dels espanyols

BARCELONA, 15 nov. (EUROPA PRESS) -

El president de Seat, Luca de Meo, ha assegurat aquest dimarts que l'automobilística tancarà l'exercici 2016 amb beneficis, i ha augurat que els propers dos anys seran de "tendència positiva", cosa que ha remarcat que és important perquè la companyia no hagi de concentrar-se només en l'operativitat i pugui pensar en el seu futur desenvolupament.

Ho ha dit en una conferència sobre 'Noves tendències i models de negoci' al 31 Iese Auto, que se celebra aquest dimarts i dimecres a la seu de l'escola de negocis a Barcelona, organitzat conjuntament amb KPMG.

Ha constatat que les xifres fins al tercer trimestre són "prometedores", ja que s'ha assolit un benefici de 137 milions d'euros, cosa que és 11 vegades superior al mateix període del 2015 i la millor xifra en tota la història de Seat, i ha assenyalat que, si no passa res inesperat, se superarà la facturació de l'any passat, que ja va ser rècord.

De Meo ha explicat que Seat ha experimentat una notable millora els darrers anys, en aconseguir un creixement del 25% en volum de vendes, del 60% en producció, i en duplicar la facturació entre 2009 i 2015; ha afirmat que la companyia encara està "lluny d'arribar a una zona de confort", però que es pot confirmar que ha entrat en una tendència positiva.

Ha afirmat que la principal clau de l'èxit ha estat el Seat León, que a més de duplicar la xifra de vendes en comparació a la seva versió anterior, ha passat de 71.000 unitats el 2012 a 161.000 el 2015, i ha augurat també un gran èxit del Seat Ateca, llançat l'estiu passat i que el número de comandes ja dobla les previsions de l'empresa, amb 30.000 reserves.

MILLORAR LA PERCEPCIÓ

De Meo ha explicat que una de les seves missions com a màxim directiu de Seat és millorar la percepció de la companyia, ja que ha assegurat que no s'adequa a la realitat, ja que la qualitat dels cotxes de Seat és molt més elevada del que es percep.

"A Seat hem estat ocupats mirant d'arreglar les coses i demostrar que som capaços de fer el mateix que els nostres germans i competidors", ha afirmat, i ha assenyalat que el fet d'aconseguir una rendibilitat sostinguda possibilita concentrar-se en altres prioritats, entre les quals tancar l'esquerda entre la percepció de la marca i la realitat.

"Fora d'Espanya Seat és menys coneguda, i la gent que ens coneix, només és per uns preus accessibles i uns bonics dissenys, però tot el que estem fent bé en termes de qualitat no es percep encara", ha lamentat.

Alhora, s'ha marcat com a objectiu recuperar l'"orgull" dels espanyols per la marca, com va passar en els anys 60 amb el Seat 600, ha recordat, i ha assenyalat que l'objectiu és que Espanya sigui el primer mercat de Seat --ara ho és Alemanya--.

Una de les accions que ha llançat l'automobilística per aconseguir-ho és tornar a la seva política de posar noms de llocs d'Espanya als seus nous models: "És una mostra d'identitat i d'orgull pel nostre país".

MARCA BARCELONA

Alhora, De Mea ha ressaltat la importància de Barcelona per a la marca: "Seat sense Barcelona seria una cosa incompleta", i ha avançat que la companyia està buscant una localització al centre de la ciutat per obrir una 'flagship store' en què poder mostrar els productes de Seat i el vincle de l'automobilística amb la capital catalana.

Alhora, ha considerat que la connexió amb diferents institucions de la ciutat "és una forma molt efectiva de reforçar la identitat de la marca".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés