Publicat 29/09/2016 14:58

Seat pretén ser la marca líder en connectivitat dins del Grup Volkswagen

El presidente de Seat, Luca de Meo
EUROPA PRESS

Crea un equip de persones anomenat 'Easy Mobility' centrat a desenvolupar nous serveis de connectivitat i mobilitat urbana

PARÍS, 29 set. (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS, Núria Vila) -

Seat s'ha marcat com a objectiu convertir-se en la marca líder del Grup Volkswagen en aspectes de connectivitat de l'automòbil, per al que ha creat un equip de treball anomenat 'Easy Mobility' que se centrarà a desenvolupar nous serveis de connectivitat i mobilitat urbana.

El president de Seat, Luca de Meo, ha explicat aquest dijous en roda de premsa al Saló de l'Automòbil de París que el sector de l'automoció s'està transformant al voltant de tres eixos: l'electrificació, el cotxe autònom i la connectivitat, i ha assegurat que Seat està en condicions d'actuar de tractor dins del consorci alemany en aquest àmbit.

Ha afirmat que la intenció de Seat és fabricar "un producte maquinari en un ecosistema digital", i ha assegurat que la firma de Martorell podrà aportar un valor afegit en aquest sentit aprofitant el potencial de Barcelona com a hub de startups i institucions centrades en aquest àmbit.

"L'objectiu final és posicionar-nos com la marca que facilita l'experiència de mobilitat, més que altres", ha assenyalat De Meo.

El responsable de digitalització de Seat, Fabian Simmer, ha explicat a Europa Press que l'equip 'Easy Mobility' de Seat es basa en tres pilars: el cotxe connectat i nous models de mobilitat, el client connectat i nous models de negoci.

Ha detallat que aquesta nova estructura es va crear formalment l'1 de juny i pretén generar un "ecosistema" a Barcelona amb altres empreses, administracions i institucions per impulsar projectes pilot a l'àmbit de la mobilitat, entre els quals ha posat com a exemple projectes de 'smart pàrquing' per reduir el nombre de cotxes que es mouen pels carrers de la ciutat buscant aparcament, o sistemes per millorar la sincronització dels semàfors, entre d'altres.

COTXE ELÈCTRIC

Sobre l'electrificació de l'automòbil, De Meo ha assegurat que és una qüestió rellevant també per a Seat, tot i que ha admès que anirà a remolc de les innovacions que porti a terme el grup, que ha anunciat una estratègia fins al 2025 per impulsar la mobilitat elèctrica, amb 30 nous cotxes en els pròxims nou anys.

En aquest sentit, el president de Seat ha remarcat l'avantatge de la companyia respecte a altres automobilístiques de dimensions similars al formar part del Grup Volkswagen, ja que podrà aprofitar la nova tecnologia que es desenvolupi en el si del consorci.

DIESELGATE

Després de preguntar-li per l'expedient del Ministeri d'Indústria a Seat pel cas de les emissions manipulades del Grup Volkswagen, De Meo ha sostingut que la companyia està a disposició de les autoritats i que "la cooperació ha estat molt bona des del principi", i ha remarcat que la firma s'enfoca a buscar solucions per als clients.

Ha explicat que Seat ha anomenat a revisió a aproximadament un 30% dels cotxes afectats, dels quals han acudit als seus tallers per modificar els motors entre un 10 i un 15%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés