Publicat 29/09/2016 12:39

Seat llançarà en la segona meitat del 2017 el Seat Arona, el 'germà petit' de l'Ateca

El presidente de Seat, Luca de Meo
EUROPA PRESS

El pròxim any també sortiran al mercat una renovació de l'actual León i la cinquena generació de l'Ibiza

PARÍS, 29 set. (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS, Núria Vila) -

Seat llançarà durant el segon semestre del 2017 el Seat Arona, un totcamí urbà de menors dimensions que l'Ateca --que ha sortit al mercat aquest estiu--, amb el qual culminarà "la més gran ofensiva de producte en la història de la marca", que inclou el llançament de quatre models en un any i mig.

Ho ha explicat el president de Seat, Luca de Meo, en una roda de premsa al saló de l'Automòbil de París, on ha anunciat el nom del segon SUV de la companyia de Martorell, que és el d'una ciutat de l'illa de Tenerife i també d'una població de la regió del Piemont, a Itàlia.

L'ofensiva de producte de Seat ha començat amb l'Ateca i seguirà el 2017 amb una renovació de l'actual León, el llançament de la cinquena generació de l'Ibiza i, finalment, de l'Arona, el primer vehicle de la firma en el segment dels 'crossover', que es fabricarà a Martorell aprofitant la plataforma de l'Ibiza.

De Meo ha argumentat que, amb l'Ateca i l'Arona, la companyia disposarà de "dues eines per poder lluitar al mercat", ja que el segment dels SUV és el que més creix a Europa i el que ha de permetre-li guanyar quota de mercat.

Tot i que no ha volgut aportar dades sobre previsions de producció de l'Arona, De Meo ha assenyalat que "serà un producte important, no serà un producte de nínxol", i ha constatat que és un segment amb bones xifres de vendes a Europa i amb molt potencial, posant com a exemple el Renault Captur.

Sobre l'eventual producció d'un SUV de majors dimensions que l'Ateca --basat en un prototip anomenat Vision 2020 presentat al saló de Ginebra de l'any passat--, De Meo ha afirmat que "el projecte no està decidit però segueix viu", i ha assegurat que la prioritat ara mateix és plantejar i desenvolupar la nova família del León.

Ha afirmat que un altre SUV suposa una oportunitat per a la marca, però ha assenyalat que primer cal veure com funciona l'Arona i "si replica el mateix èxit inicial que ha tingut l'Ateca", que ja té 21.250 comandes des del seu llançament al juny.

PRODUCCIÓ A MARTORELL

Després de ser preguntat per si la marca es planteja revisar a l'alça les previsions de producció de l'Ateca davant de la bona resposta i superar les 75.000 previstes, el president de Seat ha afirmat que "encara és aviat" i cal esperar uns tres o quatre mesos per veure l'evolució de les vendes.

Sobre les reclamacions dels sindicats de traslladar la producció --o part d'ella-- a Martorell --ara es fabrica a la planta de Skoda a República Txeca--, De Meo ha respost que la factoria catalana no té problemes de producció, tot i que sí té potencial per créixer, i ha assenyalat que "és un dels escenaris que s'està treballant".

Tot i això, ha ressaltat que "hi ha molta feina a fer a Martorell" en els pròxims 12 mesos, ja que, a part del llançament dels tres nous models, també s'incorporarà amb vista al 2018 l'Audi A1, que substituirà la producció de l'Audi Q3.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés