Actualitzat 28/01/2016 12:36

Samsung guanya un 18,5% menys el 2015 per la caiguda de les vendes de mòbils

Samsung Galaxy Tab E
SAMSUNG

SEÜL, 28 Gen. (EUROPA PRESS) -

   Samsung Electronics va obtenir un benefici net de 19,06 bilions de wons (14.505 milions d'euros) el 2015, cosa que representa un retrocés del 18,5% en relació amb l'any anterior com a conseqüència de la caiguda de les seves vendes de telèfons mòbils davant de la creixent competència i l'alentiment de la demanda per la desacceleració de l'economia xinesa.

   El benefici per operacions del fabricant sud-coreà va millorar un 5,5% interanual, fins a un total de 26,41 bilions de wons (20.058 milions d'euros).

   La xifra de negoci de Samsung en el conjunt de l'exercici va arribar a un total de 200,65 bilions de wons (152.329 milions d'euros), una xifra un 2,7% inferior a la de l'any anterior.

   La divisió de telefonia de Samsung va experimentar una caiguda de les vendes del 7,3%, mentre que el negoci de mòbils, responsable de la meitat de la facturació de la multinacional, va registrar una caiguda del 6,4% de les seves vendes.

   En el quart trimestre, el benefici net de Samsung va arribar als 3,22 bilions de wons (2.450 milions d'euros), un 39,8% menys que un any abans, mentre que la xifra de negoci de la multinacional va augmentar un 1,1%, fins a 53,32 bilions de wons (40.479 milions d'euros).

   "Esperant reptes el 2016 per mantenir els guanys pel difícil entorn de negoci i l'alentiment de la demanda de tecnologia, la companyia s'esforçarà a millorar els seus resultats en la segona meitat, capitalitzant la forta demanda estacional", ha apuntat la companyia en un comunicat.

   En aquest sentit, Samsung ha expressat la intenció de garantir la rendibilitat de cada unitat de negoci, així com de parar especial atenció i reforçar la seva competitivitat, incloent noves àrees de negoci com l''internet de les coses', on l'empresa se centrarà en un primer moment en 'Smart Home' i 'Smart Health'.

   En el segment de mòbils, la companyia es concentrarà a reforçar la competitivitat del seu programari, així com del seu maquinari, serveis i productes 'wearable'.

   "Específicament, en el segment premium de smartphones Samsung pretén reforçar el seu lideratge de mercat i créixer gràcies a productes innovadors i diferenciats, mentre que al mercat massiu es concentrarà a augmentar les vendes i la rendibilitat mitjançant productes competitius", ha afegit l'empresa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés