Actualitzat 30/03/2017 17:05

Sagardi ha augmentat vendes fins a 41,5 milions el 2015 per l'impuls internacional

BARCELONA, 9 nov. (EUROPA PRESS) -

El grup de restauració basc Sagardi ha tancat l'exercici 2015 amb una facturació de 41,5 milions, un 15% més que l'any anterior, gràcies a l'impuls del negoci internacional, ha informat en un comunicat aquest dimecres.

El president del grup Sagardi, Iñaki Lz. De Viñaspre, ha destacat el recent desembarcament a Londres i la imminent obertura a Mèxic DF en el marc de l'estratègia per internacionalitzar la gastronomia basca i el popular pintxo.

"La nostra intenció és tenir presència en les principals capitals cosmopolites del món, com París, Brussel·les, Berlín i Nova York. La tendència en aquests mercats madurs és que el consumidor no només vol gastronomia local, sinó que vol tenir referents de cuina especialitzada internacional", ha explicat.

Grup Sagardi, amb un equip de 750 professionals, basa el seu model a Espanya en la gestió pròpia dels seus establiments, si bé a l'àmbit internacional ha apostat per l'aliança d'empreses amb un soci inversor local que li permet establir el seu model en cada país.

El primer restaurant Sagardi Basque Country Chefs del Regne Unit, ubicat al barri de Hackney (Shoreditch), una de les zones més artístiques de Londres, té 500 metres quadrats i capacitat per a 140 comensals.

Per la seva banda, a Mèxic DF el grup planeja obrir un local de 1.500 metres quadrats amb capacitat per a 220 persones en una antiga casa colonial del barri de Polanco.

Sagardi, fundat el 1996, va començar l'aventura internacional el 2008 amb el primer restaurant a Buenos Aires, al qual van seguir un restaurant de vins en aliança amb Bodegas Torres a Santiago de Chile el 2011 i Vinum Restaurant&Wine Bar a Porto el 2013.

29 RESTAURANTS

Actualment, el grup té 29 restaurants repartits entre Barcelona, Madrid, Sevilla, València i els destins internacionals anteriors, així com amb dos hotels a Sant Pere de Ribes (Barcelona) i Buenos Aires, i la línia de càtering Cook, de gestió pròpia.

Cadascun d'aquests locals està especialitzat en conceptes gastronòmics diferents, i les seves ensenyes, de gestió pròpia, són Sagardi, Irati, Orio, Euskal Etxea, Golf de Biscaia, Vinoteca Torres, Miguel Torres, Ibai, Sagàs, 1881, Vinum, Pork...boig per tu, 1902 Cafè Modernista i Oaxaca.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés