Actualitzat 30/03/2017 10:25

Royal Caribbean eleva un 20% el volum de creueristes espanyols a Europa aquest any

La Xina, la gran aposta de la companyia per als pròxims anys

MADRID, 1 nov. (EUROPA PRESS) -

Royal Caribbean ha incrementat un 20% el volum de creueristes espanyols a Europa aquest any, segons dades ofertes per la naviliera, en una temporada que considera "de molt èxit" per la incorporació del seu vaixell més gran i innovador, el 'Harmony of the Seas', que va establir la seva base a Barcelona amb més de 20 rutes pel Mediterrani.

"2016 està sent un any d'important creixement per a la companyia amb la incorporació de dos nous vaixells. Al mercat espanyol només a Europa hem vist creixements pròxims al 20% en volum", ha explicat la directora general de Royal Caribbean International a Espanya i França, Belén Wangüemert en una entrevista a Europa Press en què ha confirmat la bona temporada viscuda per la companyia aquest any.

Europa és el principal destí per al creuerista espanyol que a més d'elegir com opció favorita de viatge el creuer pel Mediterrani des de Barcelona, aquest any també s'ha decantat per les Illes Gregues, el Bàltic o els Fiords.

De fet, les Illes Gregues han estat aquest any un dels destins més demandats per part del públic espanyol en part gràcies a la proposta de la naviliera anomenada 'Vola i Navega' que organitza el viatge complet des d'Espanya incloent el vol, els trasllats i el creuer.

"Aquest ha estat un dels productes favorits del mercat espanyol. Tant que en 2017 ho ampliem a altres destinacions Europeus incloent el Nord d'Europa", ha explicat la directora general de Royal Caribbean International a Espanya i França.

La directiva ha confirmat que Espanya continua sent clau per a la companyia i per a la indústria de creuers en general ja que, de fet, el port de Barcelona és un dels més importants d'Europa per al sector "i especialment per a nosaltres ja que és aquí on fem les operatives de 'turn around' més importants d'Europa".

El mercat del creuer té encara un índex de penetració baix a Espanya pel que té un important marge de creixement tot i que és directament dependent de la capacitat disponible.

"Espanya és una aposta segura per a Royal Caribbean a Europa perquè tenim una base molt sòlida tant com imatge de marca en el consumidor com pel que fa al suport del canal de distribució: les agències són claus per a nosaltres i elles confien en la nostra oferta perquè el nivell de satisfacció del client és molt alt", ha sostingut.

EL 'HARMONY OF THE SEAS' SUPERA EXPECTATIVES.

La naviliera considera que la indústria de creuers té un gran potencial de creixement a nivell europeu, tot i que aquest creixement no està exempt de riscos com la necessitat de gestionar el tema de la gestió de flux de passatgers en les ciutats a les quals arriben els creuers.

"El producte creuer cada vegada està més prop del consumidor amb més propostes d'oci, gastronomia i destinacions variades per tot el món. A Espanya som afortunats perquè som un país que es beneficia com mercat receptiu de l'arribada de passatgers que embarca en els nostres ports així com de la comoditat de tenir els vaixells més moderns gairebé a la porta de casa", ha explicat.

Aquest any a més ha estat un any d'estrena amb l'establiment de la base a Barcelona del 'Harmony of the Seas' el vaixell de passatgers més gran del món amb 16 cobertes, capacitat per a 6.780 passatgers en ocupació total, 2.100 tripulants i 2.747 camarots.

El 'Harmony of the Seas' ha estat un vaixell que ha superat totes les expectatives de la companyia: aquesta ha estat la primera vegada que un dels seus vaixells realitza la seva temporada inaugural a Espanya i la combinació del nou vaixell i embarcament a Barcelona ha resultat "molt atractiva" per als viatgers de tot el món.

El vaixell ha fet la setmana passada la seva última escala a Europa al port de Màlaga abans de posar rumb a Fort Lauderdale (Estats Units), el seu port base durant la temporada de tardor i hivern i des d'on farà creuers pel Carib.

INVERTIR PER CRÉIXER.

Royal Caribbean Cruises ha anunciat fa uns mesos que preveia invertir un total de 7.118 milions d'euros fins a 2019. Les inversions totals en capital previstes per la companyia eren de 1.424 milions d'euros en 2015, 2.047 milions d'euros per a 2016, 356 milions d'euros per a 2017, 2.136 milions d'euros per a 2018 i 1.157 milions d'euros per a 2019.

Amb tot això s'estimava un augment de capacitat del 5,5% per a 2015, del 6,3% per a 2016, del 3,1% per a 2017, del 3,9% per a 2018 i del 6,5% per a 2019.

Royal Caribbean Cruises té les marques Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Pullmantur, Azamara Club Cruises i CDF Croisières de France, així com TUI Cruises mitjançant una aliança d'empreses del 50%.

Wangüemert ha recordat que en aquest moment hi ha un total d'onze vaixells en construcció entre totes les marques de la companyia, i que aquest augment de capacitat amplia les possibilitats de venda a tots els seus mercats.

"En aquest moment no està definit el destí dels nostres vaixells més enllà de 2017 però, sens dubte, a llarg termini les perspectives per al nostre mercat són molt bones per l'excel·lent comportament de la demanda, sobretot de productes europeus", va puntualitzar. En 2017 la companyia ampliarà la seva oferta al nord d'Europa, "una molt bona notícia per al públic espanyol".

MERCAT XINÈS EN CREIXEMENT.

Ara mateix, Royal Caribbean també té posada la mirada en els mercats asiàtics amb cinc nous vaixells a la Xina el pròxim any: la companyia té posicionat el seu vaixell 'Quantum of the Seas' al port de Xangai des de maig de 2015, el que l'ha permès incrementar la seva oferta a la regió asiàtica un 66%.

El 'Quantum', al costat de l''Ovation of the Seas', el 'Mariner of the Seas', el 'Voyager of the Seas' i el 'Legend of the Seas', forma part de la flota més gran de les companyies de creuers que operen a la Xina.

Des de la companyia es confirma que la Xina és un mercat "emergent i fascinant, amb una gran capacitat de creixement" i algun dels seus últims i més moderns vaixells estan posicionats allà, i això és un senyal de lideratge i una aposta clara per aquest mercat.

"La Xina creix molt ràpid i evoluciona constantment de manera que seguirem adaptant-nos en el futur", ha explicat la directiva qui va puntualitzar que el creuerista xinès és molt diferent de l'europeu o l'americà.

Les seves preferències, tant gastronòmiques com d'oci, són molt diferents ja que les compres i el joc són elements fonamentals per a ells, per aquesta raó els vaixells s'adapten als seus gustos.

"El repte és aconseguir una varietat en els itineraris però també en la construcció d'infraestructures portuàries. La Xina evoluciona molt ràpid", ha conclòs Wangüemert.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés