Diu que la seva puntualitat és del 94% tot i que els usuaris posen un 5,5 a la xarxa
BARCELONA, 24 oct. (EUROPA PRESS) -
El president de Rodalies, Félix Martín, ha admès que hi ha una "falta d'ajust entre l'horari real que poden fer els trens i l'horari comercial" que tenen.
En una entrevista a Catalunya Ràdio recollida per Europa Press, ho ha atribuït a les modificacions de seguretat, la revisió de protocols, la modernització del sistema de seguretat i la digitalització de les connexions entre els trens i les infraestructures, "que han donat com a resultat que hi hagi minuts de discrepància".
Així i tot, ha assegurat que la xarxa ferroviària catalana té una puntualitat del 94%, tot i que els usuaris valoren el servei amb una nota de 5,5, pel que ha admès que han de millorar-lo.
INCIDÈNCIES
Marín ha apuntat que des de començaments d'any s'han registrat deu problemes greus a Rodalies que han afectat més de 10.000 passatgers: cinc casos per problemes tècnics --quatre derivats d'infraestructures-- i cinc per "conflictivitat laboral", i des del juny no n'hi ha hagut cap, ha dit.
Ha xifrat en 117 milions de clients anuals els que transporta Rodalies, dels quals el 0,3% demana la devolució exprés del bitllet per retards de més de 15 minuts.
Marín ha exposat que les estacions de Sant Joan Despí i Premià de Mar (Barcelona) són les primeres de 106 que abans d'acabar 2017 estrenaran un nou sistema d'informació en el qual s'han invertit quatre milions d'euros.