Actualitzat 30/03/2017 02:36

Rodalies admet un desajust entre l'horari comercial i el que poden fer els trens

Diu que la seva puntualitat és del 94% tot i que els usuaris posen un 5,5 a la xarxa

BARCELONA, 24 oct. (EUROPA PRESS) -

El president de Rodalies, Félix Martín, ha admès que hi ha una "falta d'ajust entre l'horari real que poden fer els trens i l'horari comercial" que tenen.

En una entrevista a Catalunya Ràdio recollida per Europa Press, ho ha atribuït a les modificacions de seguretat, la revisió de protocols, la modernització del sistema de seguretat i la digitalització de les connexions entre els trens i les infraestructures, "que han donat com a resultat que hi hagi minuts de discrepància".

Així i tot, ha assegurat que la xarxa ferroviària catalana té una puntualitat del 94%, tot i que els usuaris valoren el servei amb una nota de 5,5, pel que ha admès que han de millorar-lo.

INCIDÈNCIES

Marín ha apuntat que des de començaments d'any s'han registrat deu problemes greus a Rodalies que han afectat més de 10.000 passatgers: cinc casos per problemes tècnics --quatre derivats d'infraestructures-- i cinc per "conflictivitat laboral", i des del juny no n'hi ha hagut cap, ha dit.

Ha xifrat en 117 milions de clients anuals els que transporta Rodalies, dels quals el 0,3% demana la devolució exprés del bitllet per retards de més de 15 minuts.

Marín ha exposat que les estacions de Sant Joan Despí i Premià de Mar (Barcelona) són les primeres de 106 que abans d'acabar 2017 estrenaran un nou sistema d'informació en el qual s'han invertit quatre milions d'euros.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés