Publicat 25/06/2017 09:54

Renfe llança aquest diumenge la tercera tanda de 25.000 bitllets d'AVE a 25 euros

Tren AVE
EUROPA PRESS/RENFE

   La companyia implementa mesures addicionals per evitar col·lapses en la venda, que coincideix amb la campanya de vacances d'estiu

   MADRID, 25 juny (EUROPA PRESS) -

   Renfe posa aquest diumenge, 25 de juny, a la venda la tercera tanda de 25.000 bitllets de trens d'Alta Velocitat (AVE) a 25 euros, davant la qual la companyia ferroviària ha implementat mesures addicionals per evitar que l'àmplia demanda que registren aquestes promocions col·lapsi la seva pàgina d'Internet.

   Les dues vendes anteriors d'aquesta iniciativa comercial, que s'emmarca en la commemoració del 25 aniversari de l'AVE, van registrar una àmplia demanda, que es preveu es mantingui en l'actual, atès que es posen a la venda bitllets per viatjar durant la campanya d'estiu, del 3 de juliol al 10 de setembre.

   Davant la demanda esperada i amb l'objectiu d'evitar els problemes tècnics sorgits en altres ocasions, Renfe ha engegat mesures addicionals a les ja implementades en les anteriors vendes.

   En concret, l'operadora ha dissenyat un protocol de setanta mesures internes per millorar el rendiment del seu sistema de venda, ha reforçat tots els canals d'informació i atenció al client i ha exclòs de les vendes l'App 'Renfe Tiquet', tal com el diari 'El País' avança en la seva edició d'aquest divendres.

   Quant a les mesures adoptades, l'operadora ha duplicat l'ample de banda d'Internet, "perquè la navegació sigui més àgil i fluida", ha duplicat el nombre de servidors, s'han bloquejat IPs intrusives (robots), "que ralentien la compra a altres usuaris", i s'han millorat els sistemes de cerca, segons detalla Renfe a la seva pàgina web.

"PROVES D'ESTRÈS"

   Renfe també ha realitzat "proves d'estrès i de càrrega de la pàgina", ha optimitzat el sistema per ampliar el nivell de concurrència admès, per evitar una saturació dels sistemes, i s'ha reforçat l'atenció telefònica.

   A més, la companyia mantindrà un dispositiu d'atenció als clients sobre aquesta promoció a través de les xarxes socials.

   Amb totes aquestes mesures, la companyia ferroviària pretén evitar els col·lapses que va patir el seu web en anteriors promocions, en les quals va arribar a rebre més de 25.000 visites per minut i fins a tres milions de visites en dues hores.

   Aquest "devessall" de visites i peticions de compra registrades en el marc d'aquesta campanya de bitllets d'AVE a 25 euros va portar al ministre de Foment, Íñigo de la Serna, a comprar l'interès de la iniciativa amb el qual suscita la posada a la venda d'entrades per a un concert de Bruce Sprinsteen.

   L'oferta forma part dels actes commemoratius dels 25 anys de l'engegada de l'AVE a Espanya. Es tracta de vendre 250.000 bitllets per a tots els seus trens de les línies AVE a 25 euros al llarg de l'any, mitjançant la comercialització de paquets de 25.000 places el dia 25 de cada mes, si bé en un mes, encara per determinar, es llançaran 50.000. No obstant això, en la segona tanda, davant la demanda registrada, Renfe va ampliar l'oferta i va arribar a vendre 32.000 bitllets.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés