Actualitzat 31/03/2017 03:26

Renfe, Gas Natural i Enagás llancen la primera prova pilot de tracció ferroviària amb GNL d'Europa

MADRID, 21 nov. (EUROPA PRESS) -

Renfe, Gas Natural i Enagás preparen la primera prova pilot de tracció ferroviària amb gas natural liquat (GNL) d'Europa i la primera en el món en el sector ferroviari de viatgers amb l'objectiu de verificar la viabilitat d'una solució amb potencials avantatges ambientals i econòmics per als tràfics que es desenvolupen actualment amb tracció dièsel, han informat les companyies.

El projecte, en col·laboració amb l'Institut Cerdà, ARMF i Bureau Veritas, analitzarà la viabilitat de l'adaptació de vehicles ferroviaris per al seu funcionament amb motors i dipòsits de GNL i la corresponent anàlisi tècnica, legal, econòmica i ambiental per a la xarxa ferroviària espanyola i europea.

Així, es busca analitzar els potencials avantatges ambientals i econòmics que el gas natural pot aportar en el transport ferroviari per línies no electrificades.

La iniciativa, coordinada per l'Institut Cerdà i al que se sumen ARMF com a integrador ferroviari i Bureau Veritas com a empresa especialitzada en inspecció i certificació, s'emmarca en l'Estratègia d'impuls del Vehicle amb Energies Alternatives (VEA) a Espanya 2014-2020, en línia amb l'objecte i àmbit d'aplicació de la Directiva 2014/94 sobre la implantació d'una infraestructura per als combustibles alternatius a Europa.

L'acord preveu el desenvolupament de la prova pilot amb motor GNL en un tren autopropulsat del parc dièsel de Feve (2600) en un tram d'uns 20 quilòmetres entre l'estació de Trubia i la de Baiña amb extensió a Figaredo, a Astúries.

Per a això, se substituirà el motor dièsel d'una de les dues unitats automotores aparellades, per un altre que consumirà gas natural per a la seva propulsió i s'instal·laran els dipòsits en els quals s'emmagatzemarà el GNL juntament amb els elements auxiliars necessaris.

La prova permetrà contrastar els resultats obtinguts tant per a tecnologia dièsel com per a la de gas, ja que es mantindrà un cap tractor amb cada tipus de combustible en el mateix tren.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés