Telefónica, REE i Cellnex són les úniques de les 'grans' cotitzades inscrites
MADRID, 21 set. (EUROPA PRESS) -
El Registre de Grup d'Interès o lobbies creat per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha arribat, sis mesos després del seu llançament, als 300 inscrits, tot i que només té tres empreses de l'Íbex-35 apuntades a ell.
En concret, Telefónica, Red Eléctrica de España (REE) i Cellnex Telecom són les úniques de les 35 'grans' cotitzades que figuren inscrites en el registre, una iniciativa amb la qual l'organisme presidit per José María Marín Quemada pretén identificar i normalitzar l'activitat d'aquestes organitzacions.
En el registre també figuren el nom d'altres empreses com Bombardier, BlaBlaCar, Correus, British American Tobacco Espanya o Easy Jet, entre d'altres, però en la seva gran majoria el nombre de registrats correspon a les patronals empresarials.
Entre elles, figuren la CEOE, que es va adherir a començament d'abril, la patronal de la banca AEB, la de grans consumidors elèctrics AEGE, la de gasolineres Ceees, l'automobilística Anfac, la de constructores Seopan, l'elèctrica Unesa, la de renovables APPA, la d'assegurances Unespa, la de la indústria agroalimentària FIAB, la farmacèutica Farmaindustria o la de caixes d'estalvis CECA.
A més, també s'han donat d'alta en el registre associacions de consumidors com OCU, la Confederació Espanyola de cooperatives de Consumidors i Usuaris (Hispaccop) o l'Associació d'Internautes i l'Associació d'Usuaris d'internet.
En una entrada en el seu bloc, la CNMC considera que tot i que ja són diverses les grans empreses inscrites, haurien de ser "un major nombre d'aquestes organitzacions, vertebradores de la vida econòmica d'aquest país, les que se sumessin a aquesta aposta per una relació transparent amb l'organisme que supervisa i regula els mercats, garantint alhora un saludable nivell de competència en la nostra economia".
El Registre de Grups d'Interès creat per la CNMC, de caràcter públic i gratuït, té com a objectiu crear un mecanisme institucional que faci transparent, de la forma possible, la contribució externa a l'activitat de la Comissió, en qualsevol de les seves vessants.
L'adhesió al Registre de Grups d'Interès implica l'assumpció d'un decàleg ètic que recull els principis d'actuació en les relacions amb els membres de la CNMC (president, consellers, directors i tècnics).
Poden adherir-se al registre empreses i grups d'empreses; associacions professionals, empresarials o sindicals; consultories professionals; despatxos i bufets col·lectius, associacions, plataformes i xarxes; grups d'anàlisi i reflexió i institucions acadèmiques, entre d'altres.