Actualitzat 15/12/2016 12:47

El Racc diu que la unió dels tramvies per la Diagonal augmentaria la durada del recorregut dels autobusos

Lluís Puerto y Josep Mateu (Racc)
EUROPA PRESS

La contaminació augmentarà per la congestió del vehicle privat

BARCELONA, 15 des. (EUROPA PRESS) -

El Racc ha advertit aquest dijous que la unió de les dues línies de tramvia de Barcelona, el Trambaix i el Trambesòs, per l'avinguda de la Diagonal augmentarà la contaminació i la durada del recorregut de les línies d'autobus.

Així ho han explicat en roda de premsa el president del Racc, Josep Mateu, i el director tècnic de la Fundació Racc, Lluís Puerto, que han demanat que l'Ajuntament de Barcelona complementi l'estudi que ha fet el Club amb un d'altre més global i que tingui en compte no només la connexió dels tramvies, sinó també l'efecte sobre més mitjans de transport i actuacions com les superilles.

"No estem en contra del tramvia, però tampoc a favor dels xecs en blanc. La unió del tramvia és la infraestructura més important que s'executa des de les Rondes i les coses s'han de fer bé, estudiades i sense presses", ha dit Mateu.

En concret, el Racc ha analitzat 21 cruïlles de l'Eixample a la zona integrada per la plaça de Francesc Macià, el carrer d'Urgell i l'avinguda de Sarrià (Zona 1) i una altra formada pel carrer de Balmes, la Via Augusta i el passeig de Gràcia (Zona 2).

Després d'aquesta anàlisi, ha conclòs que la unió dels tramvies empitjoraria la qualitat de l'aire per la congestió que es generaria, ja que, malgrat que els usuaris del tramvia veurien com es redueix la durada del trajecte, els de les línies de bus que passen per la Diagonal veurien com augmenta --el semàfor donaria prioritat al tramvia--, una afectació que s'estendria als vianants per travessar l'avinguda.

Així, malgrat la disminució de NOx que propiciaria el tramvia en substituir les línies de bus 6, 7, 33 i 34, la congestió que generaria el transport públic i privat augmentaria la contaminació, i les emissions de NOx dels autobusos que es mantindrien i s'incrementaria un 30,2%, mentre que les emissions de vehicles privats creixeria un 21,9% a la Zona 1 i un 12% a la 2.

A la zona de Francesc Macià, les línies 27, 32, 63 i 67 augmentaria els temps del viatge entre un 8% i un 28% per l'espera que caldria tenir per travessar la Diagonal, i la línia H8 registraria un augment de la durada del recorregut del 14,35% i un 6,63% d'emissions.

A més, entre la Via Augusta i el passeig de Gràcia els autobusos 22, 24 i V17 incrementarien un 49% la durada de viatge i un 17% les emissions.

"Volem anticipar els problemes per trobar solucions perquè hi ha un problema clar de contaminació i de competitivitat de l'autobús", ha dit Puerto.

VEHICLE PRIVAT

Pel que fa al vehicle privat, hi hauria una millora del 22% en el temps de viatge per entrar a Barcelona per l'avinguda de Sarrià i les emissions caurien un 9,4%, mentre que el trajecte de sortida per Urgell passaria de tres a 14 minuts i es doblarien les emissions de NOx.

En el cas del recorregut de sortida per la Diagonal (costat muntanya) la durada augmentaria un 21% i les emissions un 39,6%, i el d'entrada un 17% i les emissions un 15%.

Finalment, els vianants veurien com el temps que cal per travessar la Diagonal augmentaria més d'un 50%, mentre que els que la recorren en sortirien beneficiats amb una reducció del temps del recorregut de fins a un 30%, i els ciclistes es beneficiarien de la prioritat del tramvia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés