Publicat 12/02/2016 11:43

Puigdemont i Colau inauguren la L9 sud viatjant a l'aeroport del Prat i a la Fira

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 12 febr. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, han inaugurat aquest divendres el nou tram de la línia 9 sud del metro de Barcelona amb un viatge que ha anat de Zona Universitària fins a la terminal T1 de l'Aeroport de Barcelona-el Prat i, de tornada, fins a la parada de la Fira a l'Hospitalet de Llobregat.

El viatge inaugural ha comptat també amb la presència del vicepresident del Govern, Oriol Junqueras; del conseller de Territori, Josep Rull; de l'expresident de la Generalitat Artur Mas; de l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín; de l'alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor, i del secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar.

A l'entrada de l'estació de Zona Universitària, uns 80 treballadors del metro s'han manifestat per reclamar la negociació d'un conveni i han departit amb l'alcaldessa de Barcelona, a qui han assegurat que mantenen la seva convocatòria de vaga durant la celebració del Mobile World Congress si no hi ha un acord amb Transports Metropolitans de Barcelona.

MÉS CONNECTIVITAT

El tram de la L9 de metro entre Barcelona i la T1 de l'Aeroport entrarà en servei aquest divendres amb un trajecte que recorrerà en un temps de viatge de 32 minuts i amb una freqüència de passada dels trens de set minuts.

Aquest temps es podrà reduir a quatre minuts quan se celebrin grans esdeveniments, com el Mobile World Congress (MWC), que tindrà lloc al recinte Gran Via de Fira de Barcelona del 22 al 25 de febrer i que tindrà aquest servei de transport per als congressistes, tan reclamat en les últimes edicions.

El nou tram ha requerit una inversió de 2.899 milions d'euros --suposarà que el cànon ferroviari que paga la Generalitat per explotar la línia augmenti en 50 milions--, i amb la seva inauguració es preveuen incorporar 23 milions de viatgers.

Es tracta de la línia de trens automàtica més gran, sense conductor, de tot Europa, i és que aquest tram té una longitud de 20,1 quilòmetres, molt semblant a la de tota la L1 de metro, de 20,7 quilòmetres i que és la més llarga de tota la xarxa de metro.

Aquests més de 20 quilòmetres uniran els municipis de Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat a través de 15 estacions: Zona Universitària, Collblanc, Torrassa, Can Tries-Gornal, Europa-Fira, Fira, Parc Logístic, Mercabarna, les Moreres, el Prat Estació, Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport-T2 i Aeroport-T1.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés