Actualitzat 14/04/2016 13:25

Puig creix un 9% en vendes el 2015 però disminueix un 28% els beneficis a causa de la integració de Gaultier

El presidente y consejero delegado de Puig, Marc Puig
EUROPA PRESS

Guanya 126 milions i la facturació augmenta un 9%, fins als 1.645 milions

   L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 14 Abr. (EUROPA PRESS) -

   La firma de perfumeria i moda Puig ha tancat l'exercici 2015 amb un benefici de 126 milions d'euros, un 28% menys respecte als 177 milions registrats el 2015, i les vendes han aconseguit els 1.645 milions, la qual cosa suposa un creixement del 9% en comparació de l'any anterior.

   El president i conseller delegat de la companyia, Marc Puig, ha explicat aquest dijous en roda de premsa que aquesta reducció del resultat net es deu als costos associats a la integració del negoci de fragàncies de Jean Paul Gaultier --va incorporar la llicència al gener d'aquest any--, així com també a l'esforç inversor en les diferents marques per "tornar al camí del creixement".

   Ha sostingut que l'objectiu de Puig és aconseguir els 2.000 milions d'euros de facturació el 2017, i ha assenyalat que per aquest any s'espera un augment del creixement, de dos dígits, tot i que encara no s'aconseguiran les ràtios de resultat sobre vendes de fa dos anys.

   Puig ha afirmat que els resultats del 2015 compleixen les previsions que tenia la companyia, que l'any passat va anunciar que augurava un creixement d'un dígit i un impacte negatiu en la rendibilitat, que es mantindrà durant aquest any, encara que en menor mesura.

MERCATS EMERGENTS

   El 86% del negoci de la companyia correspon a vendes fora d'Espanya i destaca el 47% en mercats emergents --fora de la Unió Europea i Amèrica del Nord--, un percentatge que Puig ha remarcat que és molt més elevat que el de la competència, la qual cosa ha afirmat que té avantatges quan aquests països creixen però també inconvenients quan hi ha períodes de volatilitat com l'actual.

   Ha posat l'exemple de Rússia, on el ruble es va desplomar l'any passat i va afectar el negoci de la companyia catalana, així com també la devaluació del real brasiler i del peso argentí.

   En l'actualitat, Puig ven els seus productes en més de 150 països i compta amb filials pròpies en 22; el 68% de totes les unitats venudes al món es fabriquen als tres centres de producció situats a Espanya i el 29% a la fàbrica francesa de Chartres.

   Quan se li ha preguntat sobre noves adquisicions, Puig ha recordat que des de fa tres anys la companyia és proactiva en la recerca d'oportunitats de creixement inorgànic, i ha afirmat que poden haver-hi noves operacions de compra en el futur "si es donen oportunitats que encaixen" amb l'estratègia de la firma i existeix la possibilitat de crear valor.

LITIGIS

   Sobre els litigis amb Equivalenza, el directiu ha sostingut que la companyia actuarà contra actituds que entenen que "no són conforme a la llei", i ha recordat que l'Audiència Provincial d'Alacant ha dictat dues sentències que estimen la demanda contra Equivalenza per usar les marques de perfums de la companyia catalana per publicitar perfums d'equivalència, i que estan pendents de la ratificació del Tribunal Suprem.

   Ha lamentat que la protecció de la propietat intel·lectual a Espanya és molt més laxa que en altres països com, per exemple, França, on ha assegurat que l'actuació de la justícia ha estat "molt més dramàtica".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés