Actualitzat 17/03/2016 17:34

PSOE registra 7 iniciatives, entre elles, l'eliminació del caràcter avaluable de Religió

Discurso de Pedro Sánchez en el Congreso
EUROPA PRESS

MADRID, 17 Març (EUROPA PRESS) -

   El grup socialista al Congrés ha registrat set proposicions no de llei amb l'objectiu de "solucionar alguns dels problemes més urgents que ha generat la Lomce", entre les quals hi ha l'eliminació del caràcter avaluable de l'assignatura de Religió a efectes de l'obtenció de beques i la repetició de curs.

   Alhora, plantegen paralitzar el doble itinerari creat a 3r d'ESO per les opcions de Matemàtiques Orientades als Ensenyaments Acadèmics o bé Matemàtiques Orientades als Ensenyaments Aplicats, que "suposen l'elecció gairebé irreversible" d'un itinerari acadèmic que "pot marcar d'una manera definitiva el futur de joves amb tan sols 13 o 14 anys".

   Alhora, el grup socialista pretén recuperar els Programes de Diversificació Curricular desenvolupats als cursos de 3r i 4t d'ESO de la LOE, substituïts a la Lomce pels Programes de Millora de l'Aprenentatge, dirigits a l'alumnat de 2n i 3r d'ESO. Per als socialistes, aquests nous programes "dificulten la titulació dels joves que els cursen" per haver d'incorporar-se a 4t d'ESO ordinari, tot i haver comptat amb metodologies i continguts adaptats a cursos anteriors.

   El PSOE ha presentat també dues iniciatives relacionades amb la recuperació de la "participació democràtica" als centres educatius: La primera té l'objectiu de tornar les competències que la Lomce va robar als Consells Escolars, en què participen docents, pares i mares; i la segona busca recuperar l'elecció democràtica dels directors de centre i limitar les seves funcions.

   Finalment, ha presentat una iniciativa per promoure un nou marc estatal de preus públics de matrícula, més reduïts en general, que tingui en compte els nivells de renda de la unitat familiar de cada estudiant i permeti mantenir un marc coherent en el conjunt de l'Estat.

   Amb aquesta última proposició no de llei, els socialistes volen establir el caràcter de les beques "com a dret subjectiu de totes les persones amb necessitat d'ajuda per igualar oportunitats". Amb això, intenten evitar que "la falta de recursos econòmics suposi un obstacle per a moltes famílies a l'accés a l'ensenyament superior".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés