Actualitzat 25/07/2016 15:37

El projecte Vies Blaves farà transitables els cursos dels rius Llobregat, Anoia i Cardener

Josep Rull, Mercè Conesa y Marc Castells en la presentación de las Vías Azules
DEPARTAMENTO DE TERRITORIO Y SOSTENIBILIDAD

Amb un pressupost de 25 milions i un recorregut de 300 quilòmetres

BARCELONA, 25 jul. (EUROPA PRESS) -

El projecte Vies Blaves rehabilitarà el curs del riu Llobregat i dels seus afluents Anoia i Cardener i convertirà en transitables més de 300 quilòmetres de les ribes d'aquests rius "perquè es puguin fer excursions a peu o recorreguts de mobilitat ecològica" en bicicleta o a cavall, ha informat el vicepresident segon de la Diputació de Barcelona, Marc Castells.

En una roda de premsa aquest dilluns, la presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, ha explicat que l'objectiu de les vies blaves, un projecte únic al sud d'Europa, és posar en valor la "naturalesa i el patrimoni de les comarques de Barcelona per convertir-les en un motor d'atracció" per a turistes del nord i el centre d'Europa.

Amb un pressupost global de 25 milions d'euros que assumeix íntegrament la Diputació, es busca promocionar el patrimoni, la cultura i el paisatge, ampliar l'oferta de qualitat d'activitats d'oci i salut i difondre els valors mediambientals, ha comentat Castells.

Les vies passaran per 65 municipis que sumen més d'1,2 milions d'habitants, influeixen a 5,2 milions de persones que freqüenten aquestes zones i recorreran tres parcs naturals, 12 espais naturals protegits, vuit espais turístics i més de 5.000 places d'allotjament.

Aquest projecte que, segons Castells, "anirà més enllà de l'actual mandat i de qualsevol legislatura", recorrerà 186 quilòmetres al llarg de les comarques del Berguedà, el Bages, el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Barcelonès i la seva columna vertebral girarà entorn del riu Llobregat, l'únic que neix i mor en la demarcació de Barcelona.

En el trajecte del riu es realitzaran actuacions per millorar el recorregut de la riba del curs fluvial, que segons el vicepresident de la Diputació, recuperarà camins històrics, elements patrimonials i paisatgístics i "farà accessibles espais naturals que fins ara eren desconeguts o estaven descuidats".

Tot i que l'itinerari que va des del Pont de Diable de Martorell fins al Delta de Llobregat està rehabilitat, els anys vinents també s'adequaran 110 quilòmetres de variants i accessos del trajecte principal de les vies blaves per establir noves connexions i relacions de mobilitat sostenible entre els municipis del Llobregat.

DENOMINACIÓ

Està previst que la Conselleria de Territori de la Generalitat encarregui aquest dimarts el començament de la redacció del Pla director urbanístic de les vies blaves a la Comissió de Política Territorial i d'Urbanisme de Catalunya i que les obres s'acabin a finals del 2019 i principis del 2020, ha informat el conseller de Territori, Josep Rull.

Per a la denominació de Vies Blaves, la Diputació s'ha inspirat en les vies romanes, les vies verdes, que recorren les antigues vies del tren, i també en les distincions de les banderes blaves, que Rull ha afegit com un altre factor, però en aquest cas utilitzant l'"urbanisme per acostar el medi ambient a la ciutadania".

Sota el paraigua de Vies Blaves Barcelona, que s'emmarca en el programa de promoció turística 'Barcelona és molt més', neixen la Via Blava Llobregat, la Cardener i l'Anoia, però Castells no descarta que en un futur es creïn "més itineraris d'aquestes característiques en l'àmbit de tot Catalunya".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés