Publicat 16/05/2016 13:07

PP i PSOE lliuraran la batalla electoral a les xarxes amb un reforç especial a Facebook

El PP parteix amb 2.000 voluntaris per estendre el seu missatge i el PSOE registra un increment de voluntaris qualificats respecte al 20D

MADRID, 16 maig (EUROPA PRESS) -

El PP i el PSOE estan reforçant els seus equips en xarxes socials i preparant-se per plantar cara política en aquest camp amb vista a les eleccions generals del pròxim 26 de juny, centrant-se especialment a difondre els seus missatges a la xarxa Facebook.

Fins ara ha donat la impressió que Podem tenia avantatge en aquest mitjà respecte als partits tradicionals. Així ho han anat testificant alguns estudis tot i que fonts tant del PP com del PSOE al·leguen que les dades no són reals.

En qualsevol cas, tant populars com socialistes estan decidits a fer front a l'expansió del partit morat en aquest mitjà i per a això estan reforçant els seus equips i coordinant les seves estructures amb la finalitat que el seu missatge penetri més i arribi als col·lectius que els interessen.

El PSOE parteix d'una experiència de diversos anys en aquest camp. Com a mínim des de 2007 van començar a treballar-se els votants utilitzant aquestes eines i recol·lectant un ampli grup de cibervoluntaris, que després es va transformar amb el temps en 'voluntaris en XARXA'. Ara totes les eines que han creat estan connectades i suposen una potent base de treball.

Tot i això, admeten que en les passades eleccions del 20 de desembre es va estendre molt el desànim i no van tenir tant entusiasme dels voluntaris per enviar el seu missatge entre els cibernautes.

Tot i això, per a aquests comicis del 26 de juny ja han detectat un canvi en aquest sentit ja que els està arribant un degoteig continu de professionals qualificats que s'ofereixen per ajudar a fer la campanya a les xarxes, fet que està suposant un increment important, segons afirmen des del PSOE. Entre els quals hi ha algun expert en xarxes que en l'anterior campanya va ajudar a Podem, cosa que els socialistes celebren com petits triomfs.

MÉS DE 40.000 AFILIATS A MIPSOE

A través de MIPSOE han generat l'oportunitat que la gent participi en la campanya en els aspectes concrets que ells mateixos elegeixin. Aquesta eina, en què els simpatitzants i es afiliats poden subscriure, permet opinar, accedir a la informació del partit, a l'agenda política i també insta buscar i invitar a altres membres del partit.

També serveix per votar en les consultes que fa el PSOE "d'una manera fiable", segons les fonts socialistes consultades per Europa Press, que argumenten que els participants s'identifiquen amb el seu DNI i unes claus d'accés. En l'última recollida d'avals la subscripció a aquest espai a la xarxa va superar les 40.000 persones. A això se summa la comunicació massiva via whatsapp, a la qual s'han subscrit "milers de persones".

Per a aquesta campanya l'objectiu és mobilitzar tots els càrrecs públics a les xarxes socials, perquè donin una visió digital de tot el que estan fent i serà fonamental la "implicació de Pedro Sánchez", segons expliquen.

Però en aquesta ocasió se centraran molt més a la xarxa Facebook perquè han detectat que el debat aquí és molt intens i "menys fugaç" del que és a Twitter. Aquí poden "segmentar" el missatge fent campanyes "molt focalitzades" sobre qüestions que interessen a 'comunitats' concretes.

COINCIDEIXEN AMB EL PP EN EL DEBAT POLÍTIC REPOSAT DE FACEBOOK

Precisament aquesta xarxa, la de Facebook, és també prevista pels populars com un mitjà per arribar més lluny amb els seus missatges de campanya. En aquest sentit, fonts del PP consultades per Europa Press assenyalen que en l'última campanya es va detectar ja que el diàleg polític en aquesta xarxa era molt més intens que en la campanya anterior i a més, més pausat que a Twitter.

Admeten que el debat que es produeix a Facebook és molt més privat perquè molta gent no té un perfil públic i no es visualitza com els missatges de Twitter. Però sostenen que aquesta xarxa és més àmplia, calculen que hi ha uns 21 milions de perfils reals, respecte dels aproximadament 3,4 milions de perfils que estimen que té Twitter.

Tot i això, veuen necessari potenciar el missatge en aquesta xarxa perquè els debats són més profunds i susciten major interès i per això creuen que serà més efectiu que Twitter. D'aquesta última xarxa social assenyalen que serveix per "fer soroll" o per col·locar com a 'trending topic' algun missatge concret, però no per aprofundir en els temes.

Per aquesta raó, el PP reforçarà els seus continguts a través de Facebook i sobretot de Facebook live, a més de Periscope, les plataformes que els permeten també penjar vídeos. Així pretenen fer arribar de manera més àgil els missatges a les 'comunitats' de Facebook que prèviament han identificat.

Així, si un grup està interessat en, per exemple, mesures que afecten als celíacs, es dirigeixen cap a ell les propostes sobre aquesta qüestió i ells mateixos ho faran arribar als seus seguidors interessats en aquest assumpte i així successivament.

2.000 COL·LABORADORS AMB CARTERA DE 'FOLLOWERS'

Fonts del PP consultades per Europa Press expliquen que en aquesta campanya compten ja amb avantatge a les xarxes respecte a la campanya anterior perquè han creat un cos real d'uns 2.000 col·laboradors repartits per tot Espanya als quals s'envien els continguts i després, aquests els fan arribar als seus seguidors. Es tracta de gent molt activa a la xarxa i que en la seva majoria té una bona cartera de 'followers'.

L'acció d'aquests col·laboradors es coordina des de la seu central del PP a Madrid, després d'haver suprimit una estructura intermèdia que es va crear al principi però que no funcionava amb l'agilitat que buscaven.

A l'equip central hi ha, a més dels responsables elegits per la direcció del partit, alguns col·laboradors de la presidenta del PP de Madrid, Cristina Cifuentes, ja que consideren que aquesta està funcionant molt bé en les xarxes.

El treball d'aquest equip es basa a difondre el missatge, mesurar l'impacte i analitzar-lo. Aquests últims mesos eren prop de sis persones, però per a la campanya s'ampliarà amb becaris i voluntaris, tots universitaris, i diversos enginyers per la necessitat de comptabilitzar en temps real l'impacte dels missatges.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés