Actualitzat 27/12/2016 17:45

PP, PSOE i Ciutadans relativitzen la caiguda d'audiència del discurs del Rei, que va registrar mínim històric

Discurso de Navidad del Rey Felipe VI
CASA DE S.M. EL REY

MADRID, 27 des. (EUROPA PRESS) -

El PP, PSOE i Ciutadans han relativitzat la caiguda d'audiència televisiva que va tenir el Missatge de Nadal del rei Felip la Nit de Nadal: els populars creuen que ja no només se segueix per televisió, els socialistes entenen que es deu a "certa normalització" de la situació política i de la figura del nou monarca, mentre que la formació taronja interpreta que reflecteix un cansament per la política.

El tercer missatge nadalenc del Rei va registrar una audiència mitjana de 5.822.000 espectadors i un 57,6% de quota de pantalla en el conjunt del total de cadenes que el van emetre en directe, fet que suposa el pitjor registre dels últims 18 anys, segons un estudi de Barlovento Comunicació amb dades de Kantar Media.

El vicesecretari d'Acció Sectorial del PP, Javier Maroto, ha explicat que cada vegada més persones s'informen "per mitjans digitals". "Hi ha un altre àmbit d'accés al discurs més enllà de la mateixaa retransmissió, cal valorar-lo amb aquesta perspectiva", ha dit preguntat sobre aquesta qüestió.

Segons la seva opinió, el que ha transcendit del discurs va ser el "realisme" amb el qual el Rei va abordar la situació del país. "Va parlar de reptes i amb un llenguatge que s'entén", ha defensat.

NORMALITZACIÓ DE LA SITUACIÓ POLÍTICA

L'eurodiputada del PSOE i vicepresidenta del grup socialista al parlament Europeu, Elena Valenciano, creu per part seva que la baixada d'audiència a la televisió que ha tingut aquest any el Missatge de Nadal del Rei va tenir a veure amb "certa normalització" de la situació política a Espanya i de la presència de Felip VI com a cap de l'Estat, unit al fet que la cadena pública catalana TV3 tampoc el va emetre.

Que els dos Missatges de Nadal anteriors del rei Felip VI tinguessin una major audiència s'explica sobretot, segons l'opinió de Valenciano, per la "novetat" que suposava la figura del nou monarca el Nadal del 2014, a penes sis mesos després de la seva abdicació, i el 2015, perquè hi havia potser major expectació en escoltar el monarca quatre dies després d'unes eleccions que van provocar la fragmentació parlamentària més gran de la democràcia espanyola.

"Ara hi ha simplement una situació de normalitat més, tampoc total" que pot explicar aquesta baixada d'audiència, unit al fet que TV3 decidís no emetre'l, afegeix Valenciano en declaracions a Europa Press. TV3 sempre ha emès el Missatge de Nadal del Rei, amb l'única excepció de l'any 2013, quan una vaga de treballadors ho va impedir.

C's: UN SIGNE DE TRANQUIL·LITAT

En qualsevol cas, la dirigent socialista considera que la menor audiència aconseguida pel Missatge de Nadal del Rei, malgrat registrar la pitjor dada dels últims 18 anys, "està dins dels límits de la normalitat institucional".

El secretari general del grup parlamentari de Ciutadans al Congrés, Miguel Gutiérrez, per part seva, considera que aquesta baixada de l'audiència pot interpretar-se com un "signe de tranquil·litat" i que potser es deu al "cansament" dels ciutadans després d'un any de marcat caràcter electoral.

"Portem un any amb moltíssims missatges continus dels partits polítics i de missatges electorals; jo crec que la societat està una mica cansada", ha comentat el dirigent del partit taronja, en declaracions a Europa Press.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés