Actualitzat 11/05/2016 17:09

PP, PSOE, CDC i UPN prometen gastar un 30% menys que en la campanya electoral de desembre

Los partidos se reúnen en el Congreso para reducir el gasto en la campaña
EUROPA PRESS

MADRID, 11 Maig (EUROPA PRESS) -

   El PP, el PSOE, Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) i Unió del Poble Navarrès (UPN) s'han compromès públicament aquest dimecres a gastar un 30% menys que el desembre en les seves respectives campanyes electorals per a les generals del pròxim 26 de juny.

   Així ho han anunciat responsables d'aquestes formacions en sengles compareixences al Congrés després de la reunió conjunta en què els partits han constatat la impossibilitat de segellar un acord en aquesta matèria. Malgrat haver fracassat en aquest intent, la majoria de formacions de l'arc parlamentari s'han compromès disminuir els  pressupostos de campanya.

   En concret, els socialistes han calculat una retallada de quatre milions d'euros. Segons ha detallat el seu portaveu al senat, Óscar López, estalviaran un milió només amb l'enviament postal de la propaganda electoral cobrant 15 cèntims d'euro per cada elector en lloc dels 18 que ha fixat el Govern espanyol com a subvenció. Els altres tres milions sortiran fonamentalment de la seva renúncia a tota mena de publicitat exterior.

   "No es pot anar més lluny", ha presumit el dirigent socialista, qui ha recordat que el desembre el seu partit ja va retallar en un 50% les seves despeses de campanya respecte a les generals del 2011, en les que va invertir gairebé nou milions.

EL PP ENCARA NO HA CALCULAT EL SEU ESTALVI EN 'MAILING'

   El mateix 30% espera estalviar també el PP, que en els comicis anteriors va gastar 15,6 milions d'euros, dels quals 3,6 milions van correspondre al 'mailing'. El vicesecretari d'Organització dels populars, Fernando Martínez Maíllo, ha assegurat que el seu partit serà el que faci més estalvi, anticipant que eliminaran la publicitat exterior i que tractaran també de ficar la tisora en els enviaments postals, tot i que encara no han quantificat aquest estalvi.

   Convergència Democràtica (CDC), que el desembre va invertir 2,1 milions d'euros en la candidatura de la coalició Democràcia i Llibertat (DL), preveu retallar aquest pressupost en un 30%, és a dir, deixar-lo en 1,6 milions. I prop del 30% estalviarà també UPN (soci electoral del PP a Navarra), aplicant-se així la retallada que havia plantejat a la resta de partits.

   Per la seva banda, Ciutadans calcula invertir entre un 10 i un 15% menys que el desembre, quan va gastar 3,8 milions, un estalvi que aconseguirà fonamentalment a l'hora d'eliminar la publicitat exterior (no contractaran banderoles ni tanques) i rebaixant el cost el 'mailing' dels 0,18 euros per enviament a 15 cèntims, ha indicat el vicesecretari general, José Manuel Villegas.

PNB NO RENUNCIA A LA PUBLICITAT EXTERIOR

   I també el PNB augura una retallada del 10% en les seves despeses respecte a desembre. El seu portaveu al Congrés, Aitor Esteban, ha defensat una retallada escalonat de la despesa que, en el seu cas, arribaria a aquest 10%, mentre que per al PP i el PSOE seria del 30%. Els nacionalistes bascos sostenen que, a diferència dels grans partits que tenen garantida presència televisiva gairebé diària, ells no poden prescindir de plataformes com la publicitat exterior.

   El portaveu de Compromís, Joan Baldoví, ha afirmat que la seva formació també s'estrenyerà el cinturó, tot i que no ha quantificat aquest estalvi. Això sí, ha recordat que el desembre la seva inversió no va arribar al mig milió d'euros, inclòs el 'mailing' (el 40% del seu sostre de despesa).

   L'únic que no pensa ficar la tisora al·legant que ja van fer una campanya molt austera el desembre és Podem, el responsable de Finances del qual, Segundo González, ha indicat que per a aquesta campanya s'han posat com a límit la mateixa quantitat que van gastar el desembre (2,2 milions d'euros ells sols i gairebé tres milions sumant les confluències) i que tampoc aquesta vegada utilitzarà publicitat estàtica. I el mateix farà EnComúPodem, que va gastar 230.000 euros per al 20D (el 8,5% del límit de despesa).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés