Units Podem lidera les mencions a la xarxa les primeres 12 hores de campanya
BARCELONA, 10 juny (EUROPA PRESS) -
El portal Elecciones26J està analitzant a temps real i en obert com es reflecteix a Internet la campanya de les generals, des del començament d'aquest divendres a mitjanit fins a la jornada electoral, per veure com evoluciona la conversa a les xarxes socials sobre les candidatures.
Websays, Quadrigram i Sibilare segueixen l'impacte de la campanya a mitjans, blogs, Facebook, Twitter i YouTube des d'aquest portal, segons un comunicat.
Es pot observar com evoluciona la conversa a la xarxa sobre la campanya, la popularitat dels líders polítics, els continguts més virals i l'evolució de les converses sobre cada candidatura.
Entre les 00.00 i les 12 hores d'aquest divendres s'han registrat 192.048 missatges a Internet sobre la campanya, tant a mitjans com a blogs i les xarxes socials principals.
També durant les 12 primeres hores de campanya electoral, la candidatura de Pablo Iglesias i Alberto Garzón (Units Podem) ha arribat a les 63.500 mencions a la xarxa, per davant de la del PP de Mariano Rajoy (una mica més de 51.000), la del PSOE de Pedro Sánchez (41.500) i la de C's d'Albert Rivera (25.800).
EL QUE MÉS PREOCUPA
Pel que fa als temes que més preocupen els internautes, hi ha la feina (amb 2.548 mencions), seguit de la corrupció (amb 2.463) i de l'economia (2.197 mencions).
Aquest portal és un projecte de la consultora de comunicació i big data Sibilare, de la companyia especialitzada en monitorització en línia Websays i de la tecnologia de visualització de dades Quadrigram, creada per l'empresa Bestiario.
Sibilare i Websays ja van impulsar projectes similars durant la campanya de les catalanes (hi va haver gairebé 1,5 milions d'impactes) i a les passades generals (més de 7 milions d'impactes).