Actualitzat 21/12/2016 18:15

El Port de Tarragona tancarà el 2016 amb ingressos de 52,2 milions i 31,3 milions de tones

Puerto de Tarragona
PUERTO DE TARRAGONA/XAVI JURIO

Josep Andreu reclama a la Generalitat desencallar la ZAL

TARRAGONA, 21 des. (EUROPA PRESS) -

El Port de Tarragona preveu tancar aquest exercici 2016 amb un volum de negoci de 52,2 milions d'euros, un 1% més respecte a l'any passat, si bé el trànsit es reduirà fins a 31,3 milions de tones, un 7% menys, per la caiguda del carbó i l'aturada de Repsol.

El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, ha explicat aquest dimecres en roda de premsa que, malgrat la reducció dels tràfics, els ingressos augmenten gràcies a la diversificació i a l'impuls d'alguns tràfics de valor afegit, com el bestiar viu, els vehicles i el project cargo.

Andreu ha repassat els projectes estratègics de la infraestructura portuària amb vista al 2017, entre els quals destaquen la ZAL de Vila-seca, un projecte que continua embussat a la Comissió d'Urbanisme de la Generalitat.

Es preveia que la seva tramitació estigués aprovada abans de finalitzar aquest 2016, però el fet cert és que no figura a l'ordre del dia de la reunió programada per al 29 de desembre.

Aquest retard es deu, segons Andreu, que ara s'han afegit requeriments tècnics de mobilitat, com accessos i vials alternatius: "Ho entenem, però ens disgusta perquè semblava que tot anava bé, i fa tres mesos ens comuniquen nous requisits que, si els haguéssim sabut des del principi, ja els haguéssim anat avançant".

"Tenim molts projectes sobre la taula vinculats a la ZAL. Podem aguantar alguns, però altres se n'aniran i ja no tornaran", ha lamentat, i ha afegit que el projecte de la ZAL porta encallat dos anys i que ara, després dels nous requisits, es podria dilatar fins a tres anys més.

Per aquesta raó, ha reclamat a la Generalitat desencallar el projecte o establir fórmules de compensació, com per exemple que es permeti posar en funcionament la ZAL per fases per retenir als operadors interessats: "Una vegada tinguem l'aprovació, ho tenim tot llest per licitar els accessos".

Per a Andreu, la ZAL és tan important com el Corredor Mediterrani, del qual ha tornat a reclamar un calendari d'obres per mantenir l'interès dels inversors, i el desenvolupament de la A-27, i altres projectes estratègics amb vista a 2017 són el contradic Prats i el port sec de Guadalajara.

40.000 CREUERISTES EL 2017

L'estratègia per fer del Port de Tarragona un port de creueristes ha pres un fort impuls amb l'aposta per l'enclavament de Costa Cruceros, que oferirà un creuer que estarà disponible des del 2 de juny fins al 22 de setembre del 2017 amb sortida cada divendres des de Tarragona per descobrir els destins més populars del Mediterrània Occidental.

Aquest itinerari es farà a bord del Costa Neoriviera, amb capacitat per a 1.727 passatgers: "És tot un èxit i un gran repte perquè és el nostre primer creuer d'escala regular", ha destacat Andreu.

I és que gràcies a aquest nou servei, el Port de Tarragona passarà de 14.000 creueristes en 22 embarcacions el 2016 a prop de 40.000 passatgers en 40 vaixells el 2017.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés