Publicat 01/03/2016 14:53

El Port de Tarragona preveu créixer un 4% i arribar a 34,5 milions de tones aquest 2016

Mercancías en el Puerto de Tarragona
PUERTO DE TARRAGONA

Invertirà 36 milions en projectes com la ZAL, Moll de la Química i el port sec de Guadalajara

TARRAGONA, 1 març (EUROPA PRESS) -

El Port de Tarragona preveu tornar a registrar tràfics precrisi i arribar als 34,5 milions de tones aquest 2016, un 4% més respecte a l'any passat, quan va gestionar 33,2 milions de tones.

Així ho ha dit aquest dimarts en roda de premsa el president del Port de Tarragona, Josep Andreu, que ha estat acompanyat pel director general, Ramon Ignacio Garcia.

L'enclavament portuari emprendrà inversions per valor de 36 milions d'euros que es destinaran a projectes i obres (13,7 milions), actuacions ferroviàries i logístiques (14,6), protecció i seguretat (2), tecnologia informàtica (2,2), expropiacions i adquisicions (2,1) i altres actuacions (1,4).

En aquestes inversions s'inclouen projectes com la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL), que continua pendent de la Comissió d'Urbanisme de la Generalitat, però es preveu desencallar durant les pròximes setmanes: "La ZAL ja és una realitat i estarà disponible immediatament per a operadors", ha destacat Andreu.

També s'inclouen el contradic Prats, pressupostat en 40 milions, les obres del qual començaran el 2017 i tindran un termini d'execució de dos anys i mig; el port sec de Guadalajara, un projecte que cal revisar; es preveu l'entrada de nous operadors, i la pavimentació i accessos del Moll de la Química, que ja té el 90% del terreny compromès després de l'entrada de l'operador Euroenergo.

A aquestes inversions públiques s'hi sumen 18,65 milions d'euros que arribaran d'empreses, una inversió privada que puja a 46,56 si es comptabilitza el trienni 2015-2017.

6,2 MILIONS DE BENEFICI EL 2015

Andreu també ha presentat aquest dimarts els resultats econòmics del Port de Tarragona de l'exercici del 2015, quan va guanyar 6,2 milions d'euros, un 17% més, i el volum de negoci va créixer un 4,48%, fins a 51,3 milions.

El 'flux de caixa' es va situar l'any passat a 24,5 milions, gairebé un 3% més, i actualment l'enclavament portuari té un deute de 60 milions d'euros corresponents a un crèdit del Banc Europeu d'Inversions (BEI), del qual ha destinat 30 milions al Moll Andalusia i els 30 restants al Moll de la Química.

Pel que fa a tràfics, el Port de Tarragona ha tancat l'exercici del 2015 amb un tràfic de 33,2 milions de tones, un 3,9% més que l'any anterior, gràcies a l'impuls dels productes petrolífers, cereals i vehicles, així com la diversificació de la seva activitat, amb el tràfic de bestiar viu i el projecte de peces pesades 'project cargo'.

Actualment, l'enclavament portuari tarragoní està treballant en el Pla Director 2015-2035, que entre d'altres projectes inclou la terminal urbana de creuers, pressupostada en uns 80 milions d'euros i que serà una realitat una vegada els creueristes siguin un segment amb massa crítica.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés