BARCELONA, 29 jul. (EUROPA PRESS) -
El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, veu "probable" que l'enclavament hagi de fer aportacions en forma de préstecs al Fons d'Accessibilitat Terrestre Portuària, el reglament del qual s'ha aprovat divendres passat i amb el qual els ports amb beneficis hauran de contribuir a finançar projectes de connectivitat d'altres ports que no puguin emprendre aquestes inversions, segons ha explicat en una entrevista de TV3 recollida per Europa Press.
El reglament d'aquest mecanisme preveu que els ports que registrin guanys quedin eximits de fer aportacions al fons sempre que estiguin immersos en projectes de connectivitat propis, si bé el fet que el Ministeri de Foment no hagi aprovat encara la Delimitació d'Espais i Usos Portuaris (Deup) --que preveu la incorporació a la zona de domini portuari dels espais on es realitzaran les obres dels accessos ferroviaris-- fa que l'enclavament català sigui un dels ports que hagi de fer aportacions en forma de préstecs.
"Segueixo dient que aquest projecte no té sentit en un model de competència entre ports", ha reafirmat Cambra, que ha incidit en la importància que Foment aprovi la Delimitació d'Espais i Usos Portuaris.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona