Actualitzat 28/11/2016 12:07

El Port de Barcelona adverteix que perdrà retorn d'inversió si no s'executa el Corredor

Ferran Bel, Sixte Cambra, Ricard Font, Ferran Tarradellas, Ramon Torra, Àngel Ro
EUROPA PRESS

BARCELONA, 28 nov. (EUROPA PRESS) -

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha advertit aquest dilluns que els 4.000 milions d'euros d'inversió público-privada que s'han destinat a l'ampliació de la infraestructura perdrà part del seu retorn si el Corredor Mediterrani no compleix els seus terminis d'execució i no esdevé una realitat com més aviat millor.

"L'ampliació, sense la connexió ferroviària per guanyar quotes en àrees d'influència més allunyades, perd part del seu retorn", ha dit Cambra en el col·loqui 'El Corredor Mediterrani: Quin paper juguen els municipis?', organitzat per Alcaldes.eu aquest dilluns a Barcelona.

Ha incidit que la missió del Port de Barcelona és convertir la capital catalana en el gran 'hub' logístic del sud d'Europa, i per aquest motiu es van invertir 4.000 milions d'euros en l'ampliació, i ara la prioritat d'inversió per a l'enclavament és la connectivitat terrestre, fins i tot fora de la pròpia zona del domini portuari.

Per aquesta raó, ha recordat, l'enclavament portuari barceloní va accedir a finançar el 50% dels accessos ferroviaris "quan era un projecte 100% del Ministeri de Foment".

Ha explicat que grans fabricants creuen que la sortida natural de les seves mercaderies ha de ser el Mediterrani, i Barcelona té una posició privilegiada en aquest aspecte: "És imprescindible prioritzar el Corredor Mediterrani dins els plans d'inversió global i de Foment".

També han participat en el col·loqui el director de la CE a Barcelona, Ferran Tarradellas; el Gerent de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, Ramon M. Torra; els alcaldes de Lleida, Àngel Ros, i el de Tortosa, Ferran Bel, i el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font.

RISC DE "COL·LAPSE"

Tarradellas ha coincidit amb Cambra en la necessitat d'aprofitar plans d'inversió europeus, com el Pla Junker, per facilitar el finançament del Corredor Mediterrani, i Torra, que ha lamentat els pocs avenços que s'han produït en l'Eix, ha advertit que l'Àrea Metropolitana de Barcelona pot patir risc de col·lapse pel volum de mercaderies que gestiona el port si no s'executa aquesta infraestructura.

Per la seva banda, l'alcalde Ros ha reivindicat la importància del Corredor per a un sector tan important per a Lleida com l'agroalimentari, mentre que Bel ha sostingut que "des de l'àmbit municipal s'ha complert molt més que des d'altres àmbits", i ha lamentat que molts empresaris han perdut la credibilitat davant les seves companyies, que han invertit grans sumes pensant que el Corredor Mediterrani ja seria una realitat, per l'incompliment de terminis en el calendari.

Des del Govern, Font ha lamentat que hi ha "una absoluta inconcreció" pel que fa a terminis d'execució de les obres per part del Govern espanyol, i ha considerat que la UE hauria de tenir un paper molt més imperatiu, i no actuar únicament com a testimoni del desenvolupament del Corredor Mediterrani, sinó com a actor principal en la seva execució i terminis.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés