Publicat 30/05/2016 13:39

Podem llança una campanya de microcrèdits per costejar l'enviament de paperetes electorals

Recursos de elecciones generales 2015, Congreso, Cortes Generales, Parlamento
EUROPA PRESS

Aspiren a arribar a 11 milions de llars, fet que suposa una despesa d'1,2 milions d'euros, el doble que al desembre

MADRID, 30 maig (EUROPA PRESS) -

Podem ha arrencat aquest dilluns una nova campanya de microcrèdits, aquesta vegada destinada a recaptar els fons necessaris per fer arribar les seves paperetes als electors cridats a votar en les pròximes eleccions del 26 de juny. El seu objectiu és arribar, com a mínim, a 11 milions de llars, fet que suposa una despesa d'1,2 milions d'euros.

A través d'aquest sistema, que el partit de Pablo Iglesias ja ha utilitzat en anteriors cites amb les urnes, els seus simpatitzants poden ajudar a finançar l'anomenat 'mailing' a través d'aportacions d'entre 100 i 10.000 euros, que el partit morat es compromet a tornar una vegada rebi la corresponent subvenció de l'Estat en funció dels seus resultats electorals.

"Et necessitem perquè el canvi arribi a cada casa", és la crida amb la qual el partit morat ha posat en marxa aquesta nova campanya, batejada com a 'Paperetes amb futur', amb la qual volen aconseguir els fons necessaris per cobrir les despeses de la bustiada.

Segons explica el partit en el web creat per recaptar els fons, "en molts casos, sobretot en els pobles petits, la gent prefereix portar la papereta des de casa per evitar incomoditats". "Per aquest motiu, i perquè ningú s'equivoqui sobre quina és la papereta amb la qual podem guanyar el futur, ens dirigim a tu", afegeixen.

EL DOBLE DE PRESSUPOST PER A 'MAILING' QUE EN EL 20D

En les anteriors eleccions, Podem es va gastar 600.000 euros en l'enviament de paperetes. En aquesta ocasió, en què concorren al costat d'Izquierda Unida i altres formacions en la coalició 'Units Podem', han decidit duplicar aquesta xifra, que sufragaran a través de microcrèdits però també aportant fons des de les forces que componen la candidatura, segons les necessitats que es plantegin.

D'aquesta manera, Podem ha decidit que no enviarà paperetes al total dels 36.518.100 electors cridats a votar el 26J, fet que suposa un cost de 6.573.258 d'euros aproximadament. Això els ha portat fixar un repartiment desigual dels fons, en funció de les regions i d'on considerin més necessari fer arribar les seves paperetes.

Així, mentre que l'objectiu de fons a recaptar a la província de Sevilla ascendeix fins a 30.000 euros, i fins a 20.000 a Astúries, Cadis, Màlaga, Múrcia i Biscaia; en altres regions com Àlaba, Albacete, Segòvia i Terol només aspiren a aconseguir dels seus simpatitzants 2.000 euros.

En aquest repartiment cal tenir en compte que les Comunitats de Galícia, Catalunya i Comunitat Valenciana queden fora, ja que són les candidatures de confluència que concorren en aquestes circumscripcions --En Marea, En Comú Podem, i Compromís-Podem-EUPV: A la valenciana-- les encarregades d'organitzar i sufragar l'enviament de les seves paperetes.

A més d'aquesta campanya de microcrèdits, el partit morat ja va posar en marxa una altra a començaments de maig, després de confirmar-se la repetició electoral, per recaptar fons per sufragar els costos derivats de la campanya electoral, com l'organització dels actes o la propaganda.

En aquesta ocasió sí que han decidit fixar-se com a límit de despesa la mateixa xifra que es van gastar en els comicis del desembre: 2,2 milions d'euros. De moment, ja porten recaptats 256.200 euros, segons les dades recollides per Europa Press.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés