Publicat 05/05/2016 14:23

Podem es fixa com a límit de despesa en campanya la mateixa xifra que el 20D: 2,2 milions

Segundo González, de Podemos, en el Congreso
EUROPA PRESS

MADRID, 5 maig (EUROPA PRESS) -

Podem s'ha fixat com límit de despesa en la campanya per a les noves eleccions generals del 26 de juny la mateixa xifra que es va gastar en els comicis de desembre. És a dir, no es gastarà més dels 2,2 milions d'euros que va invertir llavors a promocionar les seves candidatures.

Així ho ha confirmat aquest dijous el responsable de Finances del partit morat, Segundo González, en la compareixença davant dels mitjans que ha ofert al Congrés després de participar a la reunió promoguda per UPN envers representants de tots els grups parlamentaris del Congrés per explorar la possibilitat d'arribar a un acord que permeti retallar despeses en la campanya electoral.

Alhora, ha afirmat que en total, comptant les despeses que facin les candidatures de confluència, tampoc superaran els 3 milions d'euros. En la cita de desembre, la suma dels quals va invertir Podem en campanya i el que van gastar les confluències a Galícia, Catalunya i Comunitat Valenciana va arribar als 2,9 milions d'euros.

D'altra banda, preguntat sobre si Podem té intenció d'ajudar IU a saldar els seus deutes de la passada campanya, en el cas que arribin finalment a un acord per concórrer junts en coalició, González ha assegurat que aquesta aliança no té "res a veure amb els deutes passats dels partits".

Això sí, ha assegurat que, de tancar-se aquesta coalició, no recorreran a crèdits bancaris per finançar-se, tal com marca el principi que Podem va assumir des de la seva primera cita amb les urnes en les europees de maig del 2014.

MICROCRÈDITS I 'CROWDFUNDING' EL DESEMBRE

En la seva última campanya, la de les eleccions generals, Podem es va finançar a través dels anomenats microcrèdits: Aportacions dels seus simpatitzants d'entre 100 i 10.000 euros que el partit morat es va comprometre a tornar una vegada rebés la corresponent subvenció de l'Estat en funció dels seus resultats electorals.

També va recórrer al sistemes de donacions ciutadanes com l'anomenat 'crowdfunding' per finançar el 'mailing', un mecanisme que ja va utilitzar en les passades eleccions autonòmiques de maig del 2015 --en les quals van recaptar 2.054.100 euros-- i en les andaluses de març de 2015 --en les que es van gastar 400.000 euros--.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés