Publicat 19/01/2016 11:09

La planta de Seat a Martorell va fabricar 477.000 vehicles el 2015

Seat Ibiza Cupra
SEAT

Preveu recuperar el 'breakeven' "com més aviat millor"

MADRID, 19 gen. (EUROPA PRESS) -

El president de la firma automobilística espanyola Seat, Luca de Meo, ha assegurat que la planta de Martorell (Barcelona) va tancar el passat exercici amb un volum de producció d'unes 477.000 unitats, cosa que representa la xifra més alta dels últims 14 anys.

En la quarta edició de les Trobades Seat, celebrada a Madrid, el directiu ha indicat que les prop de 477.000 unitats fabricades per la companyia a Martorell van representar una progressió del 8% en comparació amb les dades de l'any precedent i del 58% en els últims set anys.

A més, ha assenyalat que suposa acostar-se al màxim productiu del centre, tot i que ha indicat que encara existeix marge de creixement.

El nou màxim responsable de la firma del grup Volkswagen des de finals de l'any passat ha apuntat que part de l'èxit productiu del centre català durant l'exercici que acaba d'acabar s'explica per l'elevada demanda del model Q3 d'Audi, que és l'únic vehicle del segment premium que es fabrica a Espanya.

De Meo ha subratllat que la previsió és que aquestes xifres es millorin pròximament, gràcies a l'arribada al mercat de tres nous models en els pròxims 18 mesos, entre els quals destaca el futur tot camí de la marca, que es convertirà en el tercer pilar de vendes, juntament amb el León i l'Ibiza, i que s'introduirà en un segment que està experimentant un gran creixement.

RENDIBILITAT

D'altra banda, ha indicat que la intenció de la marca és aconseguir "com més aviat millor" escapar de les pèrdues que ha registrat els últims anys i aconseguir el 'breakeven'.

En aquesta línia, ha destacat que estan treballant per aconseguir una sostenibilitat de la corporació espanyola a llarg termini.

A més, ha assenyalat que l'actual situació política a Espanya és "complicada" i ha subratllat la rellevància de l'estabilitat al país, i alhora ha assegurat que l'empresa sempre ha mantingut relacions constructives amb totes les autoritats.

En una altra línia, ha apuntat que arriba a la direcció de Seat amb la intenció de tornar a la marca espanyola el protagonisme que mereix dins de l'economia i de la indústria del país i ha afirmat que en el mercat nacional no es conforma amb la segona posició per volum de vendes que va ocupar el 2015, al darrere de Volkswagen.

"No se m'acut un mercat automobilístic en què no sigui líder una marca local", ha assegurat De Meo, que ha apuntat que la companyia treballarà per millorar els resultats a Espanya, tot i que ha qualificat de "positives" les xifres comptabilitzades durant l'exercici precedent.

"Seat es mereix tenir una millor posició i imatge al mercat de la que ocupem actualment i els espanyols han de sentir-se orgullosos de tenir una companyia com aquesta", ha subratllat, i alhora ha destacat que les vendes mundials de la marca van tancar el 2015 amb més de 400.000 unitats, fet que suposa un augment del 2,4% i la primera vegada que se superen les 400.000 unitats en vuit anys.

El president de la corporació ha afirmat que l'any passat Alemanya es va convertir en el primer mercat mundial per a la marca, amb gairebé 90.000 unitats.

"És com vendre Domino's Pizza a Nàpols", ha explicat, i ha destacat que aquesta situació és conseqüència de la millora de la qualitat percebuda i de la fiabilitat dels seus models.

El directiu ha ressaltat que les xifres positives de l'exercici passat tenen més valor tenint en compte els casos de les emissions registrats pel consorci Volkswagen i ha assenyalat que el grup ha presentat les solucions tècniques, que s'implementaran durant l'any actual i que han estat aprovades per les autoritats espanyoles i europees. "Aquesta crisi ha de ser una oportunitat per ser millor en el futur", ha ressaltat.

Alhora, ha afegit que durant l'any actual la seva companyia treballarà per aconseguir una rendibilitat sostinguda per a la marca i en una sòlida estratègia amb vista al 2025. "Un dels principals objectius és estrènyer el buit entre la realitat i la percepció que es té de la marca Seat", ha apuntat.

QUALITAT

D'altra banda, el director de Qualitat de Seat, Joaquín Serra, ha ressaltat que una de les metes de la marca és reforçar la qualitat dels seus models i reduir l'índex d'errors, amb la finalitat de millorar la percepció i la imatge de la firma entre els clients. Per a això ha destacat que tenen una estratègia industrial que es basa en els pilars de productivitat, qualitat i equip.

A més, Serra ha subratllat que des del 2011 es van reduir més de la meitat els defectes en garanties, fet que va situar Seat com la marca amb menys reclamacions del grup. En satisfacció de client, el 2015 va ser la líder a Alemanya en una enquesta que avalua l'opinió de clients tres mesos després de la compra.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés