Actualitzat 31/03/2017 12:24

El Pitching Audiovisual uneix experiència i creativitat en una trobada entre empreses i estudiants

BARCELONA, 1 des. (EUROPA PRESS) -

El Pitching Audiovisual, que aquest any celebra la seva segona edició aquest dijous i divendres a Barcelona, uneix experiència i creativitat en una trobada entre empreses i estudiants en el qual s'impulsa la cooperació professional entre el Clúster Audiovisual de Catalunya, format per 67 empreses audiovisuals, i 34 estudiants de 15 universitats espanyoles i europees.

En aquestes dues jornades de 'pitching' es presentaran 17 projectes audiovisuals de quatre categories: Noves Finestres, Ficció, No Ficció i Format TV, en presentacions 'pitch' de set minuts de durada després de les que les empreses podran intervenir amb els seus dubtes i comentaris.

Els participants provenen de totes les universitats catalanes i la Universitat de Bilbao, la Universitat de València i la Filmakademie d'Alemanya, cursants de l'últim any de Comunicació Audiovisual o Cinema, i que podran tenir contacte directe amb els empresaris interessats una vegada acabades les presentacions.

El conseller de Cultura, Santi Vila, ha obert la jornada amb un discurs enfocat en la importància de la creació, en el que té d'impressionant crear una obra des de zero que pugui perdurar per sempre, i animant als estudiants allà presents a explorar "amb curiositat infinita" i a moure's amb ambició sense caure a l'inconformisme.

UN CONTACTE "FONAMENTAL"

És "fonamental" seguir afavorint el contacte entre la universitat i l'empresa, ha explicat el president del Clúster Xavier Guitard en declaracions als mitjans, per fomentar l'intercanvi de noves idees creatives amb l'experiència del Clúster, a més d'oferir el punt de vista empresarial que desconeixen els joves.

Aquest acoblament entre la universitat i l'empresa és essencial per "escoltar als joves que han nascut amb els nous llenguatges" audiovisuals, que assenyalen les noves tendències de la indústria i coneixen els projectes que atreuen als nous consumidors, ja que es troben entre els quals hi ha.

INTERNACIONALITZAR EL 'PITCHING'

Guitard ha manifestat la intenció del Clúster d'internacionalitzar el projecte, al qual aquest any ja s'ha unit la Filmakademie alemanya, i ampliar la seva dimensió per convertir-lo en un punt de referència internacional i fer de Barcelona "la capital de la creativitat, com a mínim, europea".

El president ha remarcat la importància del projecte com un diàleg sense el que un país "difícilment podrà tirar endavant qualsevol indústria", en especial l'audiovisual, i també com una manera d'obrir les portes del món laboral als estudiants que acaben de sortir de la universitat.

PROJECTES LLANÇATS

Les estudiants de la Universitat Ramon Llull (URL) Mar Gimeno i Sara Casanovas han inaugurat les sessions d'aquest any presentant el seu projecte de tv movie 'Filla del Foc', inspirada en la caça de bruixes a Catalunya, per a les que és essencial poder "crear el primer contacte de cop amb tanta gent interessant".

De les sessions de l'any passat es van llançar més de quatre projectes que ja es troben en fase de producció, entre els quals es troba el videojoc Cubzzle, al qual segons la seva creadora Ksenia Klykova li van donar un "canvi d'envergadura" després de la positiva experiència del 'pitching', que els va canviar la visió i les va portar a crear la seva pròpia empresa, 3 Happy Tigers, que llançarà el videojoc el pròxim any.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés