Publicat 29/06/2016 13:43

Pineda va extorsionar, sense èxit, Volkswagen per subvencionar un estudi per 30.000 euros

Luis Pineda (Ausbanc) y Dolors Montserrat (PP)
EUROPA PRESS

MADRID, 29 juny (EUROPA PRESS) -

La Policia sospita que el president de l'associació d'usuaris de banca Ausbanc, Luis Pineda, a la presó des del mes d'abril passat per presumptes delictes d'extorsió a entitats bancàries, també va pressionar un altre tipus d'empreses, com el Grup Volkswagen, perquè li subvencionés amb 30.000 euros la realització d'un estudi sobre publicitat en el sector de l'automòbil. A canvi dels diners retirarien una demanda que els havien presentat per l'anunci d'un cotxe que consideraven enganyós.

Així s'assenyala en un informe de la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF) de la Policia Nacional, que va ser entregat a l'instructor del cas, Santiago Pedraz, el passat 13 d'aquest mes i que es troba en noves peces del sumari que han sortit a la llum i a les quals ha tingut accés Europa Press.

Segons l'informe, responsables d'Ausbanc van mantenir diversos contactes telefònics amb almenys Eva Vicente, Directora de Comunicació de Volkswagen-Audi a Espanya, a la qual la Policia ha pres declaració al costat d'Alberto García Sancho, director de Màrqueting d'Skoda del Grup Volkswagen. L'assumpte va acabar en mans dels advocats del grup automobilístic després de negar-se els responsables a atendre les peticions de Pineda.

La primera va manifestar a la Policia que el passat 6 de febrer va contactar amb ella Hermenegildo García, Director de Comunicació d'Ausbanc, amb motiu d'una convocatòria d'una roda de premsa per part del grup Ausbanc respecte a primera sentència que va ser condemnatòria per a Volkswagen-Audi en relació amb publicitat enganyosa en el tema d'emissió de C02.

En l'esmentada conversa García comenta a la responsable de Volkswagen que si el president o algun directiu del grup es reunís amb Pineda es podria solucionar aquest tema.

DEMANDA PEL TEXT D'UN ANUNCI

Per la seva banda, García Sancho va manifestar que el Grup Volkswagen havia rebut una demanda per part d'Ausbanc amb motiu d'un anunci publicitari en què segons l'associació d'usuaris "el scroll", text que cal inserir en un anunci amb diferent tipus d'informació, no es podia llegir".

A causa que existia certa relació comercial prèvia, com insercions publicitàries puntuals en mitjans d'Ausbanc, es posen en contacte amb ells per aclarir el motiu de la demanda i les raons per les quals no els havien contactat abans de presentar-la.

En una reunió celebrada el 17 de març del 2015 a la seu d'Ausbanc a Madrid, Pineda "dóna a entendre" que en cas de subvencionar un estudi de com ha de ser la publicitat dels automòbils en els mitjans retirarien l'esmentada demanda "i una altra que ja estava interposada però que encara no havien rebut".

Després d'esmentar Pineada que el cost de l'esmentat estudi seria de 30.000 euros els representants del grup automobilístic van donar per conclosa la reunió i van posar aquest assumpte en mans dels advocats del grup Volkswagen.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés