BARCELONA, 11 nov. (EUROPA PRESS) -
La comissió laboral de la patronal Pimec ha traslladat aquest divendres a la direcció d'inspecció de treball de la Conselleria de Treball, Afers Socials i Família els problemes de les pimes a l'hora de dur a terme el registre de la jornada laboral dels seus treballadors perquè impliquen una "inversió desmesurada i més burocràcia administrativa".
Segons ha informat Pimec aquest divendres en un comunicat, el registre implica a moltes pimes uns processos de control horari costosos que poden conduir cap a un sistema de treball més mesurat per les hores a l'empresa que per la productivitat, cosa que qualifica d'"obsolet i totalment desfasat respecte a la realitat actual".
A més, la patronal considera que la mesura no evitarà el frau, augmentarà excessivament la burocràcia i no comportarà un benefici real ni a les empreses ni als treballadors, motiu pel qual vol establir un diàleg amb l'administració per "intentar trobar solucions a les diferents casuístiques".
La mesura va sorgir arran de la sentència de l'Audiència Nacional del 4 de desembre del 2015 que establia l'obligació de registrar diàriament la jornada laboral dels treballadors per poder comprovar les hores extraordinàries, independentment de si a l'empresa es realitzen o no.
Segons assenyala la sentència de l'Audiència Nacional, "sembla evident que el registre de la jornada diària és l'eina per assegurar de manera efectiva el control de les hores extraordinàries".