Actualitzat 24/05/2016 17:15

Pimec Comerç i Recircula reuneixen 150 experts a I Trobada Mediterrània Economia Circular

I Encuentro Mediterráneo de Economía Circular
PIMEC

A Catalunya es venen nou milions d'envasos de begudes cada dia, dels quals se'n recuperen 3,5 milions

BARCELONA, 23 maig (EUROPA PRESS) -

Pimec Comerç i Recircula han organitzat la I Trobada Mediterrània d'Economia Circular, en què han participat més de 150 persones entre experts del sector i representants de sectors socials.

L'objectiu d'aquesta jornada, que també ha comptat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona, ha estat presentar el Model Mediterrani de Dipòsit com una mesura eficaç per impulsar l'economia circular i integrar el comerç en l'economia verda, ha informat Pimec en un comunicat.

"El nostre planeta i la nostra economia no podran sobreviure si mantenim l'enfocament de l'extreure, fabricar, utilitzar i tirar", ha dit el president de Pimec, Josep González, que ha afegit que l'economia circular intenta reduir els residus i de protegir el medi ambient, però també de transformar el funcionament de l'economia.

Per la seva banda, el president de Pimec Comerç, Alejandro Goñi, ha afirmat que els comerços són el "punt clau" del sistema, ja que són els encarregats de gestionar el dipòsit i els envasos, per la qual cosa és necessari que participi un nombre elevat d'establiments.

"Els envasos no retornables són un problema de vital importància per al medi ambient i una despesa energètica i de recursos que no ens podem permetre", ha lamentat el fundador de Recircula, Eusebio Martínez.

A Catalunya es venen nou milions d'envasos de begudes cada dia, dels quals només se'n recuperen 3,5 milions, i els 5,5 milions restants són incinerats, dipositats en abocadors o abandonats a les ciutats, camps i platges, i molts d'aquests arriben al Mediterrani on poden romandre durant dècades.

PUNTS DE RETORN

El Model Mediterrani de Dipòsit suposa oferir facilitats al consumidor a l'hora de retornar l'envàs reutilitzable, amb comerços i establiments de restauració com a punts de retorn.

Així, aquest model comporta que tant el comerç com el distribuïdor són els encarregats de tornar l'envàs a la cadena, fet que suposa un petit increment de cost que li és retornat al consumidor quan retorna l'envàs.

Aquest model ja s'utilitzava a Espanya abans dels 80 i actualment es fan diverses proves pilot, i alhora es desenvolupa per llei en diferents països de la Unió Europea.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés