Actualitzat 29/03/2017 14:42

Pimec Comerç amplia els seus associats amb membres de l'extinta Confederació de Comerç

BARCELONA, 9 oct. (EUROPA PRESS) -

Pimec Comerç manté converses amb, de moment, quatre entitats que fins ara s'integraven en la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) i que després de la seva dissolució busquen un nou paraigua en la patronal catalana.

En una entrevista d'Europa Press, el president de Pimec Comerç, Àlex Goñi, ha titllat de "vergonyós" el final que ha tingut la CCC, que ha desaparegut amb Rosa Maria Eritja com a presidenta i amb el secretari general, Miquel Àngel Fraile, com a responsable d'un forat econòmic superior als dos milions d'euros.

"El que ha passat m'ha dolgut. Una entitat com la Confederació, amb 30 anys d'història i un nom tan bonic... Com a comerciant, m'ha dolgut", ha afirmat Goñi.

Pimec Comerç, amb 40.000 associats, 101 associacions i 20 gremis adherits, és ara el centre de totes les mirades com l'organització més representativa del sector del petit comerç després de la desaparició de la CCC, que estava adherida a la patronal Foment del Treball.

Goñi ha reivindicat a Pimec Comerç com un actor representatiu del sector del petit comerç amb trajectòria i ha explicat que la patronal ja està reorganitzant alguns departaments, com el de comunicació.

NOVA LLEI DE COMERÇ CATALANA

Sobre la nova llei de comerç catalana en què està treballant el Govern i que preveu la liberalització de les rebaixes, tot i que recomana dos períodes --hivern i estiu--, Goñi ha valorat positivament la mesura, tot i que la proposta de la patronal era establir cinc períodes de dues setmanes.

"Dos mesos de rebaixes era molt perquè en la segona setmana ja perdien el seu efecte, i amb aquests cinc períodes el petit comerç podia anar més solt i vendre els seus excedents amb tranquil·litat", ha afirmat, i ha criticat les rebaixes encobertes de grans operadors.

"Abans havia un excés incontrolable, i els comerços veuen millor aquesta etapa que la cotilla al qual se sotmetien i se saltaven els grans operadors", ha afegit, i ha proposat que el comerç de proximitat arribi a un acord per establir el començament de les rebaixes d'hivern, ja que el 7 de gener continua a l'imaginari col·lectiu dels consumidors.

Pel que fa als horaris d'obertura comercial, que passen de les 72 a les 75 hores setmanals, ha sostingut que els comerciants poden assumir mitja hora més diària, el que revertirà en un millor servei al client: "El que no acceptarem mai són les 90 hores setmanals d'obertura com fa Madrid. Les 75 hores són el nostre límit".

Goñi ha expressat la disconformitat de la patronal amb els municipis turístics, i és que, segons la seva opinió, la denominació de municipi turístic està feta a mida per a localitats on "no hi ha demanda de comerços, sinó una especulació immobiliària pura i dura".

Així, ha criticat que la Generalitat digui defensar el model tradicional català, basat a l'equilibri de formats i el comerç de proximitat, i vengui a operadors terrenys de l'Incasòl per establir superfícies comercials, com el cas del Viladecans The Style Outlets de Neinver: "Pel simple fet d'estar venent terrenys, estan perjudicant al petit comerç. No ens esteu defensant, ens esteu enfonsant".

Sobre el comerç electrònic i la suposada amenaça que suposen grans operadors com Amazon, Goñi ha dit que el major repte és recuperar físicament als clients: "El client s'ha de sentir part de l'establiment, que sàpiga que gràcies a ell la botiga continua oberta".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés