Actualitzat 01/10/2014 18:31

La Cambra de Tarragona diu que la inversió en el Corredor Mediterrani "calma" el seu retard

Balance de la Cámara de Tarragona
CÁMARA DE TARRAGONA

TARRAGONA, 1 oct. (EUROPA PRESS) -

La Cambra de Comerç de Tarragona ha sostingut que l'import de 1.359,2 milions d'euros que el Govern català invertirà durant el 2015 en el Corredor Mediterrani, segons es desprèn del projecte de Pressupostos Generals de l'Estat (PGE), "calma tan sols en part" el retard que s'està produint en les obres d'aquesta infraestructura.

En un comunicat, sosté que la connexió entre Tarragona i Castelló en alta velocitat es farà tres anys tard, i el tercer carril patirà una demora fins al 2017, com a mínim.

La Cambra considera que "aquests retards resten competitivitat al Port de Tarragona, al sector industrial i logístic, i al conjunt de l'economia, injustificables en un moment de baix creixement econòmic com l'actual".

Tot i això, valora positivament l'impuls que es dóna en els comptes al Corredor Mediterrani, perquè "amb els pressupostos del 2015, Tarragona va camí de no ser la vergonya ferroviària d'Europa amb un coll d'ampolla de 40 quilòmetres i amb una sola via entre Tarragona i Vandellòs".

Afegeix que la infraestructura no serà una realitat fins al 2019 si no hi ha contratemps pressupostaris: "De moment, les licitacions d'obres realitzades a començament del 2014 per a l'adaptació del tercer carril encara no s'han materialitzat, com a exemple de la dinàmica a la que ens té acostumats el Ministeri de Foment", apunta el president de la Cambra de Tarragona, Albert Abelló.

"Proposaria que a cada any acabat es presentessin les quantitats finalment executades del total pressupostat per l'Estat. Seria un exercici molt saludable de transparència i evitaria les actuals distorsions", ha plantejat Abelló, que es pregunta quina quantitat dels 417 milions d'euros pressupostats per a Tarragona en els comptes per al 2015 s'acabaran executant.

La Cambra valora que la inversió prevista per a la A-27 permetrà reprendre les obres fins a Valls --tram que havia d'entrar en servei el 2009--, si bé aquesta autovia "no té sentit" si no es té la previsió de connectar-la amb el Cantàbric.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés