Actualitzat 26/02/2017 11:24

El personal de bord de l'AVE inicia avui set dies de vaga consecutius

   Renfe informa als clients i els permet canviar o anul·lar els seus bitllets sense cost

   MADRID, 26 febr. (EUROPA PRESS) -

   El personal que presta serveis de bord als trens AVE i Llarga Distància de Renfe està cridat a secundar set dies consecutius de vaga des d'aquest diumenge, 26 de febrer, i fins al proper 5 de març.

   Amb els aturs, convocats pels sindicats UGT, CC.OO. USO, Sindicat Ferroviari i CGT, reclamen reactivar la negociació del conveni d'aquest col·lectiu amb Ferrovial, la companyia a la qual Renfe va contractar perquè realitzi els serveis als viatgers a bord dels seus trens.

   En concret, els aturs arrenquen a les 01.00 hores d'aquest diumenge 26 de febrer i es perllongaran de forma ininterrompuda fins a la mateixa hora del proper diumenge 5 de març.

   A aquesta vaga estan cridats els prop de 2.000 empleats que s'encarreguen de la restauració, la distribució de premsa i els serveis d'entreteniment, de la megafonia i de la cafeteria dels trens, entre altres labors.

   Renfe, del seu costat, ha assegurat que l'atur no té cap impacte en la circulació dels trens, només als serveis que es presten durant el viatge, quan "alguns trens poden circular sense tripulació de servei o amb menys personal, la qual cosa pot suposar una manca total o parcial de les prestacions".

   No obstant això, l'operadora ofereix als viatgers la possibilitat de canviar o anul·lar sense cost algun els bitllets per viatjar en els dies d'atur.

CONFLICTE

   Quant a l'origen del conflicte, els sindicats convocants denuncien que Ferrovial ha manifestat la seva intenció de deixar en suspens el conveni col·lectiu d'aquests treballadors després de més d'un any de negociacions per renovar-ho.

   Així mateix, protesten en contra de l'expedient de regulació d'ocupació temporal que la companyia ha plantejat per uns 400 treballadors, mitjançant una reducció de jornada, i asseguren que es pretén modificar les condicions laborals, segons van explicar a Europa Press en fonts del sindicat ferroviari d'UGT.

   Del seu costat, Ferrovial assegura haver plantejat més de 200 mesures en el marc de la negociació del nou conveni, amb el qual cerca adaptar les condicions laborals del col·lectiu als actuals temps de viatge dels trens AVE, atès que les actuals es van fixar quan es trigaven més hores a realitzar els seus trajectes i, per tant, estan desfasades.

   Segons la companyia, aquest desfasament provoca que un "privilegiat col·lectiu" de personal, al voltant del 30% de la plantilla, estigui cobrant un 20% de les seves hores de treball sense que efectivament es realitzin.

   Això suposa una pèrdua de 350.000 hores de treball a l'any, segons van detallar a Europa Press fonts de Ferrovial, que indiquen que el salari mitjà del sector és d'uns 40.000 euros anuals.

   Ferrovial es va adjudicar en 2013 la prestació del servei a bord dels trens AVE i Llarga Distància de Renfe i va subrogar a la plantilla de l'empresa que fins llavors realitzava aquest servei per a l'operadora ferroviària pública.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés