Actualitzat 30/03/2017 22:51

Pérez Botello (Vaesa) augura un "futur complicat" a Tesla per competència d'altres marques

BARCELONA, 15 nov. (EUROPA PRESS) -

El president de Volkswagen-Audi Espanya (Vaesa), Francisco Javier Pérez Botello, ha augurat "un futur complicat" a la companyia estatunidenca Tesla per la competència que ha assegurat que li faran els fabricants tradicionals de vehicles, que ha assegurat que en pocs anys tindran una oferta competitiva en cotxes elèctrics.

Ho ha dit aquest dimarts en una taula rodona a la 31ena Trobada d'Automoció d'Iese sobre 'El futur dels concessionaris', juntament amb el president de Faconauto --la patronal espanyola de concessionaris--, Jaume Roura, qui ha augurat que Tesla es convertirà en "un gran fabricant de bateries".

Pérez Botello ha reconegut que Tesla ha fet aportacions en el que és una nova experiència de l'usuari en la conducció, però ha advertit que els fabricants "no li posaran fàcil".

Ha posat l'exemple del grup Volkswagen, que preveu llançar el 2018 un cotxe elèctric 'premium' amb una autonomia de 500 quilòmetres , i per al 2020 llançarà un altre de categoria 'semipremium' al preu d'un Golf turbodièsel, de manera que el consorci alemany pretén "democratitzar" el vehicle elèctric.

Pérez Botello ha afirmat que la resta de fabricants estan preparant respostes similars a la de Volkswagen, davant del que ha sostingut: "Veig un futur complicat a Tesla si totes les marques li donen una resposta com la nostra".

Pel que fa a l'entrada de nous actors en el sector de l'automòbil com Uber, Apple i Google, el president de Vaesa ha admès que seran competidors "en la batalla pel client", ja que ha assegurat que es competirà per conèixer més, millor i més ràpid als clients, però ha assenyalat que també poden ser col·laboradors i proveïdors d'informació als fabricants.

FUTUR DE LA POSTVENDA

Sobre el futur del sector de la postvenda, Pérez Botello ha considerat que els nous models de negoci suposaran una gran oportunitat, i ha posat com a exemple el cotxe connectat, ja que ha assenyalat que es podrà predir una avaria abans que ocorri, fet que donarà avantatge competitiva als concessionaris.

Per la seva banda, Roura ha admès que els concessionaris han d'adaptar-se ràpidament als canvis que s'estan produint en el sector a causa de a la gran quantitat d'informació que manegen els clients: "Els clients ens entren amb un coneixement del que volen comprar major del qual tenen els nostres comercials. Hem de posar-nos al dia i aprofitar les oportunitats que aporten els canvis tecnològics".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés