Actualitzat 19/12/2016 11:25

Patrulla Canina, Star Wars i Yo-Kai Watch lideren el rànquing de joguines més venudes

LEGO STAR WARS
LEGO

MADRID, 19 des. (EUROPA PRESS) -

El mercat de la joguina ha entrat en el període clau de l'any a bon ritme, amb un creixement de les vendes del 8,7% fins al novembre i amb els productes relacionats amb pel·lícules o sèries de televisió, com Patrulla Canina, Star Wars o Yo-Kai Watch, que lideren el rànquing de joguines més venudes a Espanya, segons l'empresa d'investigació de mercats The NPD Group.

"Algunes pel·lícules i sèries de televisió tenen una gran importància en el desenvolupament i èxit de moltes joguines que reprodueixen els herois i personatges favorits dels nens i que en molts casos volen de les prestatgeries", ha destacat el director d'NPD a Espanya, Fernando Pérez.

Aquest grup de productes suma fins al novembre un pes del 25% al mercat espanyol, és a dir, que un de cada quatre euros facturats en el sector procedeix de la venda d'una joguina de propietat o llicència audiovisual. A més, el conjunt d'aquestes propietats creix a un ritme lleugerament superior al del mercat (+9,3%) i, en el rànquing de joguines més venudes a l'acumulat de l'any, ocupen les quatre primeres posicions.

Segons les dades del Panell de Consumidor d'NPD, a l'hora de demanar una joguina, els nens espanyols identifiquen els productes inspirats en pel·lícules o sèries amb total exactitud al 23% dels casos, respecte del 14% registrat en el cas de les joguines no relacionades a emissions audiovisuals.

A més, els nens homes són els principals destinataris d'aquest tipus de propietats o llicències audiovisuals, amb un pes del 61%, respecte del 52% a la resta de joguines, si bé aquest factor està molt influït per les estrenes cinematogràfiques i, segons Pérez, "el 2016, es troba a faltar una pel·lícula potent dirigida a les nenes, com va ser Frozen fa uns anys".

D'altra banda i atenent el comprador, el percentatge de compres fet pels avis és superior en aquest tipus de productes (15%) que a la resta de joguines (11%). A més, el comprador de les propietats o llicències audiovisuals resulta sobretot influenciat per la publicitat a la televisió, la moda o una sèrie o programa televisiu, enfront dels compradors de marques o productes "no audiovisuals", per als qui la col·locació en el punt de venda és el factor més important.

A falta de conèixer l'evolució de la campanya de Nadal, que aporta més de la meitat de les vendes anuals del sector de la joguina, les dades acumulades fins al novembre confirmen la consolidació del 'Black Friday' a Espanya com a tret de sortida de les compres nadalenques.

En concret, durant la setmana del 21 al 27 de novembre, en què es van concentrar aquest any els descomptes, les vendes de joguines es van disparar un 27% respecte al mateix període del 2015, fet que suposa un increment del voltant de 12,7 milions d'euros.

El director d'NPD apunta que el més sorprenent és el resultat del 'Black Friday' en altres grans mercats europeus, amb caigudes de vendes que oscil·len entre el 3% del Regne Unit i el 12% d'Alemanya. "Hem d'anar a un mercat molt llunyà i diferent, com és els Estats Units, per trobar creixement (+4%), si bé molt allunyat del resultat a Espanya", subratlla Pérez.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés