JxSí, PSC, SíQueEsPot i CUP rebutgen retirar les multes lingüístiques
BARCELONA, 2 juny (EUROPA PRESS) -
El Parlament ha aprovat aquest dijous una moció que insta el Govern a "coordinar-se amb el Govern d'Espanya per liderar activament la implementació d'ample europeu en el Corredor Mediterrània" per al transport de mercaderies.
El text, aprovat en aquest punt per unanimitat, demana a les dues administracions un calendari de posada en servei de les obres d'execució, "impulsant l'aprovació de nous trams i nomenant un coordinador" per a totes les actuacions.
La moció ha inclòs altres mesures, ja que, segons el diputat Joan García (C's), el seu partit constata la necessitat d'"actuar sobre l'ecosistema empresarial que eviti la deslocalització" d'empreses a Catalunya.
La iniciativa aprovada també insta el Govern a fomentar iniciatives per millorar l'accés a xarxes d'alta capacitat de comunicacions a polígons industrials i àrees empresarials, i prioritza aquells polígons amb més activitat.
MULTES LINGÜÍSTIQUES
El Parlament ha rebutjat un punt de la moció amb els vots en contra de JxSí, el PSC, SíQueEsPot, i la CUP en què C's demanava "modificar el codi de consum de Catalunya i la legislació de política lingüística per assegurar la llibertat de retolació de comerços".
És una al·lusió a les anomenades multes lingüístiques que imposa la Generalitat per no retolar en català, que el diputat de C's considera un "error", i ha defensat el trilingüisme.
Oriol Amat (JxSí) ha assegurat que l'Estat impedeix entrar per les duanes productes etiquetatges només en català, fins i tot els destinats només al mercat català, i ha demanat a C's no donar lliçons sobre "llibertat".
SOBRE L'FP
El Parlament també ha donat llum verda a una moció del PSC que insta el Govern a desenvolupar la llei de formació i qualificació professional amb transparència, diàleg i la participació de tots els agents implicats, buscant el consens i assegurant el finançament necessari.
De la mateixa iniciativa, s'ha rebutjat un punt que instava la Generalitat a reduir les ràtios al sistema de formació professional per millorar la qualitat de la formació, i prioritzar els recursos materials i humans necessaris que permetin reforçar el cos docent.