Publicat 28/05/2016 13:41

OHL i Puig miren el sud-est asiàtic com a oportunitat de negoci

Noti OHL/Puig
EUROPA PRESS/REMITIDO

Puig prepara una aliança d'empreses a Singapur per a 2017 i estudia una altra a Austràlia

SITGES (BARCELONA), 28 maig (EUROPA PRESS) -

Les empreses espanyoles OHL i Puig veuen en el sud-est asiàtic una oportunitat de creixement internacional del seu negoci, mentre que en els seus sectors no han vist recorregut a la Xina.

En una taula rodona sobre l'Àsia com a oportunitat per a les empreses espanyoles a la XXXII Reunió del Cercle d'Economia a Sitges (Barcelona), el vicepresident i conseller delegat d'OHL, Josep Piqué, ha indicat que en la construcció "la Xina és per als xinesos", mentre que a països del sud-est del continent hi ha possibilitats de negoci si les empreses van amb una estratègia a mitjà termini.

"Cal tenir molta paciència, estar allà, fer una aposta a mitjà termini, gastar diners perquè t'incorporin al paisatge i que et tinguin en compte", ha explicat, afegint que cal triar bé els socis locals i tenir en compte que en alguns països hi ha molta corrupció, com a Taiwan --on OHL ja ha aconseguit contractes--, mentre que Singapur és un dels països menys corruptes del món.

Ha incidit que hi ha moltes Àsies, igual que hi ha moltes Àfriques, i ha afegit que la globalització és un procés de doble direcció, i que l'Àsia també veu el conjunt del món per al seu propi procés d'internacionalització, per la qual cosa les empreses espanyoles tenen oportunitats per fer aliances de "triangulació".

OHL té el seu centre d'operacions de la zona a Manila (Les Filipines), i des d'allà està oferint al Vietnam, Les Filipines, Indonèsia, Singapur i "mirant amb una certa distància" Malàisia.

El president i conseller delegat de Puig, Marc Puig, ha anunciat que la companyia està preparant una aliança d'empreses amb un soci local a Singapur amb l'objectiu de constituir-la amb data 1 de gener de 2017 i amb majoria de la multinacional espanyola de perfumeria i moda, i també està estudiant una fórmula "semblant" per a Austràlia, on actualment té un distribuïdor local.

L'Aliança d'empreses de Singapur pretén néixer amb l'esmentat país com a objectiu, per més endavant mirar cap a Les Filipines i Tailàndia, i en general l'àrea Asean, ha relatat el directiu.

L'Àsia suposa actualment un 4% de les vendes de Puig, uns 65 milions davant dels més de 1.600 que va facturar el 2015, ja que a molts països de la zona no existeix cultura del perfum, ha explicat: "Al Japó s'usa poc perfum perquè envaeix la intimitat del proïsme, i a la Xina en època de Mao el perfum va estar prohibit perquè era un producte burgès".

De fet, Puig ha intentat durant un temps apostar per la Xina però ha "redireccionat els esforços al sud i est d'Àsia" després de no complir-se les perspectives que tenia per al gegant asiàtic, amb creixements del mercat del 7% en comptes del 15% que calculava, i amb caiguda els dos últims anys.

El director de desenvolupament internacional d'Aritex i expresident de la Cambra de Comerç d'Espanya a Pequín (Xina), Jordi Fainé, ha desmuntat la imatge de la Xina com a país de mà d'obra barata i productes de baix valor afegit, ja que ja és el principal productor mundial d'alt valor afegit, el segon país en inversió en R+D, i inversor net a l'exterior: "La Xina és ja avui una realitat econòmica de primer ordre, no és una promesa".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés