Actualitzat 21/04/2017 12:15

Oci i compres es reivindiquen com a via per guanyar turisme de qualitat a Barcelona

El director comercial de PortAventura-Ferrari Land, Mark Robinson
EUROPA PRESS

BARCELONA, 21 abr. (EUROPA PRESS) -

Representants d'El Corte Inglés i PortAventura-Ferrari Land han explicat aquest divendres a estudiants de turisme de Barcelona la seva estratègia per captar turisme de qualitat --amb capacitat de despesa que es tradueix en riquesa i ocupació-- a través de les compres i l'oci, respectivament.

En la tercera edició del Barcelona Tourism Summit, el director de màrqueting internacional i luxe d'El Corte Inglés, Javier Fernández, ha afirmat que porten anys treballant "per convertir Barcelona en un hub mundial de compres" i és una ciutat ben valorada, encara que la despesa encara està molt lluny d'altres destinacions europees i internacionals com Nova York, París, Londres i Milà.

Ha indicat que Madrid rep molts menys turistes que Barcelona, però la despesa que realitzen és similar: per cada euro que gasten els turistes a Madrid, deixen 1,2 euros a Barcelona, 2,4 a Milà, 6,2 a Londres i 7,3 a París.

Ha considerat que és un moment crític per captar el turisme creixent dels països emergents --especialment d'Àsia--, que gasta més que els visitants europeus, i ha assenyalat que al Regne Unit ja no tenen en compte la variable de nombre de turistes, sinó la de despesa, per definir la seva estratègia.

Fernández ha sostingut que el comerç influeix en la formació del perfil turístic de les ciutats i, segons el seu parer, quan el visitant és enriquidor no genera rebuig.

El director comercial de PortAventura-Ferrari Land, Mark Robinson, ha explicat l'oferta diversificada del ressort per oferir als ciutadans de tot el món l'al·licient per venir fins al complex de la costa de Tarragona, que aprofita la seva proximitat amb Barcelona.

Ha fet referència a les atraccions, els espectacles, els hotels, el centre de convencions, la platja i el golf, així com la tematització --amb exemples com Halloween o Nadal-- per atreure visites durant tot l'any.

Ha incidit també en les aliances amb referents internacionals com el Cirque du Soleil --que ofereix un dels seus espectacles a l'estiu-- i el cas més recent: l'obertura del segon parc temàtic de Ferrari Land al món.

També ha explicat la seva col·laboració amb Turisme de Catalunya, Turisme de Barcelona i el Patronat de Turisme de la Costa Daurada, ja que per als turistes internacionals "és tot un".

COL·LABORACIÓ I DIVERSIFICACIÓ

El director general de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, ha advocat per seguir reforçant els llaços de col·laboració públic-privada i marcar objectius comuns, així com aprofundir en el coneixement dels visitants i dels punts forts i febles de l'oferta local.

També ha recalcat la importància de la diversificació: "No podem vendre el mateix a tot arreu, sinó vendre a cada mercat el que allí interessa, per fidelitzar i cercar nous mercats".

Ha apel·lat a la innovació per ser competitius, i ha lamentat el discurs sobre turismofòbia perquè el turisme ha estat un dels motors més importants en els moments de crisi i és un negoci creixent, per la qual cosa ha donat suport a aixecar ponts de diàleg.

El segon tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha recordat que el turisme aporta el 14% de la riquesa de la ciutat, i que el model a seguir ha de mantenir la convivència amb els ciutadans.

Ha apuntat a la tecnologia com a eina molt útil per comptar amb un turisme de qualitat i sostenible, i ha volgut llançar un missatge de "confiança i optimisme" sobre el futur.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés