Publicat 20/06/2016 14:13

El nou conveni de Seat fins al 2020 obre la porta a augments de producció a Martorell

Firma del convenio colectivo de Seat hasta 2020
SEAT

Fins al 2018 es posarà en marxa un programa de jubilació parcial a través de contracte de relleu

MADRID/BARCELONA, 20 juny (EUROPA PRESS) -

La direcció i els sindicats majoritaris en la firma automobilística Seat (UGT i CCOO) han signat aquest dilluns el nou conveni col·lectiu per al període 2016-2020, que preveu una millora de la competitivitat i obre les portes a futurs augments de producció a la planta de Martorell (Barcelona).

Segons ha explicat l'empresa, el text ha estat ratificat per deu dels tretze representants sindicals del comitè d'empresa, i recull millores en el sistema de retribució variable i mesures que impulsen la competitivitat i preparen al centre per a major volum de fabricació.

El president de la companyia, Luca de Meo, ha destacat que aquest acord consolida un marc laboral estable i posa de manifest l'"alt compromís i implicació" dels treballadors.

"És un conveni que ens ajudarà a arribar als reptes de la indústria 4.0 i s'ha acordat dins d'un entorn de cooperació i diàleg amb els sindicats", ha afegit.

Alhora, el vicepresident de Recursos Humans de la marca automobilística, Xavier Ros, ha subratllat que entre els aspectes clau del conveni destaquen l'organització del treball i el sistema de remuneració, i ha apuntat que els permetrà adaptar millor la producció a les necessitats del mercat.

El president del comitè d'empresa, Matías Carnero, ha assegurat que el nou conveni col·lectiu és "equilibrat i acceptable", mentre que el secretari general de CCOO en Seat, Rafael Guerrero, ha destacat que amb aquesta firma guanyen tots els treballadors, ja que és solidari amb els que menys cobren i no s'oblida de cap col·lectiu.

Des de la companyia, han apuntat que l'acord introdueix mesures que preparen la factoria per ampliar la seva activitat com la divisió de les vacances d'estiu, en el cas que calgui, de manera que la plantilla tingui tres setmanes consecutives l'agost i una altra entre els mesos de juny i desembre, cosa que seria acordat amb els sindicats i es remuneraria.

QUART TORN

Al mateix temps, el text també preveu la possibilitat de crear un quart torn de treball, alguna cosa que ja s'aplica en altres factories del grup Volkswagen i que permetria obrir més dies per fer front a increments de producció i distribuir les jornades addicionals de treball de millor forma.

Altres mesures recollides en el conveni 2016-2020 són una paga de beneficis de fins a 1.300 euros per als treballadors, en el cas que el benefici operatiu de Seat superi els 100 milions d'euros, mentre que s'assegura un pagament de 150 euros per treballador els anys que l'empresa aconsegueixi beneficis.

Alhora, els salaris s'incrementaran amb l'IPC real de l'any anterior, amb un mínim del 0,25% a començament de cada any. A més, en els mesos en els quals l'IPC superi el 0,25%, l'empresa abonarà la diferència entre aquest percentatge i l'IPC real en un pagament únic.

A més, en el nou conveni es milloren els suposats en els que els treballadors poden tenir permisos retribuïts i s'ha avançat l'ingrés de la paga extra d'estiu de mitjan juliol a final de juny.

JUBILACIONS

D'altra banda, s'ha acordat un programa de jubilació parcial a través de contracte de relleu fins a 2018 per als treballadors majors de 61 anys. Aquesta iniciativa ha començat el juny i s'han jubilat les primeres 22 persones.

Al mateix temps, s'ha establert un sistema d'increment de la quantitat de diners destinada al fons social, amb el qual els sindicats ofereixen ajudes a la plantilla.

Per al personal administratiu es posarà en marxa una prova pilot per introduir el teletreball i la supressió de la necessitat de fitxar a l'hora d'entrar i sortir de l'oficina.

Finalment, dins del text signat aquest dilluns per la direcció de la companyia i els sindicats també es recull l'execució d'un pagament únic als treballadors de 300 euros per la posada en marxa del conveni col·lectiu.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés