Actualitzat 06/10/2017 14:38

Nostrum doblarà plantilla en les seves cuines centrals per entrar en la restauració xalet

Restaurantes chalet de Nostrum
NOSTRUM

Vol que el 'delivery' representi el 25% de la facturació en 2018

BARCELONA, 24 des. (EUROPA PRESS) -

Home Meal Replacement, l'empresa propietària de la cadena de restaurants 'low cost' Nostrum, doblarà en 2020 la plantilla de les instal·lacions de Sant Vicenç de Castellet (Barcelona), on es produeixen els plats preparats que després es venen en les botigues i on treballen actualment 150 persones --en total, Home Meal utilitza a 250 treballadors--.

En una entrevista d'Europa Press, el president i conseller delegat de la companyia, Quirze Salomó, ha explicat que l'augment de la plantilla caldrà per assumir el creixement derivat d'un nou format que es llançarà en 2017, la restauració de tipus xalet --coneguts en el sector com 'free standing restaurants'--, primer a Catalunya i després a Europa, amb 50 locals.

"Actualment no hi ha cap jugador transnacional europeu al QSR --'quick service restaurant'-- i tenim l'oportunitat de ser els primers", ha dit Salomó, que preveu que aquest nou concepte estigui present en països europeus com França, Portugal, Anglaterra, Itàlia, Alemanya, Holanda, Bèlgica, Suïssa i Polònia, entre d'altres.

Aquest format està pensat per a l'extraradi de les ciutats, parcs comercials i al costat d'aparcaments dels hipermercats, i els plans són inaugurar la primera Casa Nostrum a Catalunya --previsiblement al voltant de Barcelona i en règim de propietat-- per setmana santa i estendre aquest concepte a Europa fins a conformar una xarxa de 50 xalets en un termini de quatre anys i recolzant-se en el model de franquícia.

Aquests xalets, que seran modulars, tindran una superfície d'entre 75 i 600 metres quadrats --els que més es construiran seran de 150--, requeriran una inversió d'entre 200.000 euros i un milió, i comercialitzaran plats típics dels països on s'ubiquen.

Des de les cuines de Sant Vicenç de Castellet s'elaborarà el 80% de la gastronomia que se serveixi a cadascun d'aquests restaurants, mentre que el 20% restant es cuinarà a l'obrador del franquiciat: "El nostre mercat domèstic no és ni Catalunya ni Espanya, sinó Europa", afirma Salomó.

Nostrum, que té 135 punts de venda --12 a Madrid, cinc a França i la resta a Catalunya-- ha invertit 15 milions d'euros en la seva cuina central de Sant Vicenç de Castellet per absorbir el pla d'expansió, que preveu l'obertura de 300 restaurants, fins a arribar als 400 en 2020, repartits en uns vuit països de la UE.

'DELIVERY'

Nostrum, coneguda pels seus plats casolans a un, dos i tres euros, ha decidit apostar fortament pels serveis de menjar a domicili amb 'Nostrum Go' a través d'internet i l''app' mòbil per augmentar vendes un 20%.

Així, ofereix 'Nostrum Go Now', per a repartiments en 20 minuts; 'Nostrum Go Community', perquè els treballadors d'una empresa s'organitzin perquè els portin la menjada a l'oficina, i 'Nostrum Go Family', menús complets per a tota la setmana a domicili.

Amb l'objectiu que aquest canal suposi el 25% de la facturació de la companyia en dos anys, Nostrum invertirà al voltant d'un milió d'euros fins a 2018.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés