Actualitzat 05/03/2016 12:43

Nissan Europa avisa que la planta de Barcelona ha de millorar en costos laborals

Colin Lawther, vicepresidente de Producción de Nissan Europa
NISSAN

Un vicepresident europeu creu que la situació política espanyola és confusa i hauria de resoldre's com més aviat millor

BARCELONA, 5 març (EUROPA PRESS) -

El vicepresident de Producció de Nissan Europa, Colin Lawther, ha assegurat que la planta de la Zona Franca de Barcelona és una de les factories del grup amb més qualitat, però ha alertat que encara té deures per fer des del punt de vista dels costos laborals si vol mantenir la seva competitivitat.

En una entrevista d'Europa Press, Lawther ha assegurat que la situació actual a la planta catalana és bona i la relació amb els sindicats també, però ha assenyalat que "l'advertència per al futur és que cal guanyar competitivitat per mantenir la posició".

"El missatge per a la planta de Zona Franca és que encara no és prou competitiva des del punt de vista de les condicions laborals", ha afirmat, i ha afegit que, en comparació amb altres factories automobilístiques espanyoles, la fàbrica catalana de Nissan encara necessita millorar la productivitat i seguir treballant per augmentar la flexibilitat.

Per a aquest any, Nissan preveu un increment "significatiu" de la producció a Barcelona, sobretot gràcies a la nova 'pick up' Navara, que es va començar a fabricar a finals d'octubre i s'estima que tanqui l'exercici fiscal --fins al març de 2016-- amb 10.000 unitats, una xifra que Lawther preveu que es multipliqui per tres o per quatre aquest any, tot i que dependrà de la demanda.

La planta catalana ha començat fabricant la versió de la Navara per a Europa i aquest mes de març ha creat un segon torn amb l'objectiu de "doblar" la producció amb la versió per a altres mercats com L'Orient mitjà; després --encara no s'ha anunciat quan serà-- es fabricarà la versió per a Renault i finalment per a Daimler.

Lawther ha recordat que l'objectiu de Nissan és acostar-se a les 200.000 unitats anuals a la Zona Franca, fet que suposaria un 85% de la capacitat total de la planta, però ha afirmat que no es pot concretar quan, perquè dependrà de l'evolució dels mercats.

MENYS PRODUCCIÓ PER AL POLSAR

Pel que fa al turisme, el Nissan Polsar, Lawther ha admès que la companyia ha hagut de reduir els seus objectius de producció, ja que es va llançar amb la previsió de fabricar 80.000 unitats anuals, que s'han reduït a la meitat a causa que també han caigut les vendes en el segment d'aquest model.

"Quan vam planejar aquest model, el segment C era molt gran, però ara els consumidors s'estan desplaçant cap als 'crossover'", ha explicat Lawther, que ha indicat que, malgrat que s'estan produint menys unitats de les previstes, el percentatge de quota de mercat està en la línia de les expectatives que tenien, a causa de a la reducció del mercat.

ÀVILA I CANTÀBRIA

Sobre la planta d'Àvila, Lawther ha assegurat que la situació actual és "molt millor que fa un any", ja que ara la plantilla treballa al 100% perquè s'ha incrementat el nombre d'unitats diàries, de 68 camions a 74, cosa que representa, segons la seva opinió, un senyal que el sector de la construcció està creixent a Espanya.

Pel que fa a la fàbrica de Cantàbria, que produeix peces per a les fàbriques de Nissan a Europa, Lawther ha assegurat que és una factoria "clau" per a la companyia i la seva aliança amb Renault, ja que subministra components per als models amb més creixement de les dues automobilístiques, com són el Renault Kadjar i Captur i els Nissan Juke i Qashqai.

Ha indicat que la fàbrica treballa a plena capacitat i ha assenyalat que si els volums de venda d'aquests models segueixen creixent es podria augmentar la producció a Cantàbria "si pot mantenir la competitivitat".

CONTEXT POLÍTIC

Pel que fa a la situació política a Espanya, el vicepresident de l'automobilística ha assegurat que sempre han tingut molt bona relació tant amb el Govern espanyol com amb la Generalitat, i ha admès que el moment actual és "bastant confús i és difícil saber amb qui cal parlar".

"Evidentment és una qüestió que han de resoldre els espanyols, i no està causant grans problemes, però sí que està alentint la nostra capacitat de parlar amb el Govern sobre les nostres estratègies de futur", ha argumentat.

"Tan aviat com sigui possible ens agradaria veure una resolució, saber amb qui hem de parlar. Seria molt important", ha tancat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés