Actualitzat 22/10/2015 16:07

Nestlé negocia en exclusiva amb Brakes Group la venda de Davigel

BARCELONA, 26 abr. (EUROPA PRESS) -

Nestlé ha iniciat negociacions exclusives amb Brakes Group, propietat del gestor de capital privat Bain Capital, per a la venda de la seva filial d'aliments congelats, refrigerats, gelats i menjar preparat Davigel.

Segons han explicat a Europa Press fonts de la multinacional suïssa, l'operació s'emmarca en l'estratègia de Nestlé de revisar constantment el seu portafoli, i està subjecta a un període de consultes amb el comitè d'empresa dels treballadors i l'autorització de les autoritats de la competència.

Les mateixes fonts han refusat aportar més informació sobre el calendari i els detalls econòmics de la negociació, així com tampoc sobre el futur dels 300 treballadors que conformen l'equip de Davigel.

En una roda de premsa de març, el director general de Nestlé España, Laurent Dereux, ha afirmat que Nestlé estava treballant en la recerca d'un soci per a aquesta filial de productes congelats.

La marca és present a França, amb un pes del 95%, i a Espanya, amb un 5%: "No som capaços de créixer tan ràpid com voldríem i per això estem buscant un soci", ha sostingut aleshores.

VENDA DE NEGOCIS

Aquesta negociació arriba després que Nestlé España hagi signat un acord per vendre el negoci de congelats La Cuinera i Fricongel al grup Findus, una operació que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) va aprovar el març i que inclou la marca i el centre de producció de Valladolid, on treballen 170 persones.

Findus, dedicat exclusivament a l'elaboració de productes congelats i líder en verdures i saltats, disposarà gràcies a aquesta adquisició del seu primer centre de producció de plats preparats a Espanya, que es convertirà en un punt estratègic per al proveïment del sud d'Europa i servirà d'impuls per al desenvolupament de la categoria de plats preparats i 'snacks' a França, Bèlgica i Espanya.

Les masses refrigerades de La Cuinera, com els pans d'àzim, la pasta fullada i la pasta trencada, no formen part de l'acord, i es vendran a través de la marca Buitoni, una marca que Nestlé utilitza per comercialitzar les gammes de pizzes congelades, pastes i salses refrigerades.

RESULTATS A L'ALÇA

Grup Nestlé va obtenir un benefici net atribuït de 14.456 milions de francs suïssos (13.423 milions d'euros) al tancament de l'exercici de 2014, cosa que representa una millora del 44,3% respecte a l'any anterior.

Els comptes de Nestlé es van beneficiar de l'impacte positiu de les plusvàlues aconseguides amb la venda de part de la seva participació amb L'Oréal i la revaloració del 50% que l'empresa ja controlava a Galderma quan la firma va elevar la seva participació al 100% d'aquesta companyia.

En el primer trimestre d'aquest 2015, la multinacional ha facturat 20.900 milions de francs suïssos (20.300 milions d'euros), un 0,5% més, un resultat al qual les adquisicions i desinversions han sumat un 0,6% a les vendes i que també ha estat influït per un canvi de divises del -4,5%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés