Publicat 18/02/2016 14:19

Neix 'EsAgua', per fomentar un ús sostenible de l'aigua en els processos industrials

Arjen Hoekstra, creador del concepto 'huella hídrica'
EUROPA PRESS

CORNELLÀ DE LLOBREGAT (BARCELONA), 18 febr. (EUROPA PRESS) -

Suez ha organitzat aquest dijous a Barcelona la jornada 'Empremta hídrica: indicador d'eficiència i sostenibilitat en la indústria', que ha servit per presentar el portal 'EsAgua' (www.esagua.es), que pretén fomentar un ús més sostenible de l'aigua dolça en els processos productius de la indústria espanyola.

La jornada, que ha tingut lloc al Museu Agbar dels Aigües de Cornellà de Llobregat (Barcelona), ha comptat amb una 'master class' del professor en gestió de l'aigua de la Universitat de Twente (Estats Units), Arjen Hoekstra, creador del concepte d'empremta hídrica, un indicador que permet avaluar i establir objectius rellevants per millorar la sostenibilitat de les activitats a les empreses, en particular les relacionades amb l'ús de l'aigua.

La directora de Desenvolupament de Negoci de Suez Advanced Solutions Spain, Coral Robles, que ha obert la jornada, ha assegurat que el nou portal 'EsAgua' contribuirà a aconseguir el repte de disminuir l'empremta hídrica entre les empreses espanyoles i ha indicat que ha nascut per la necessitat de tenir un plataforma d'aquest tipus per donar difusió a aquest concepte en llengua castellana.

El projecte, gestionat per Cetaqua i promogut per Water Footprint Network i Aenor, busca posicionar les empreses espanyoles com a referents en 'empremta hídrica' i en l'àmbit de la sostenibilitat, i compta de moment amb algunes companyies participants, com OHL, Azucarera, Estrella Levante, Grupo Matarromera, Aqualogy i Grupo Sada.

En la seva intervenció, Hoekstra ha explicat que la Water Footprint Network es va fundar davant de la necessitat d'utilitzar una mateixa mètrica per calcular l'empremta hídrica a tot el món, atesa l'evidència de l'escassetat global de l'aigua, que és cada vegada més creixent per l'augment de la població i el canvi dels hàbits de consum en grans societats com l'Índia i la Xina, que ara mateix encara tenen una empremta hídrica sostenible però que creix a un ritme vertiginós.

Ha subratllat que les empreses no han de tenir en compte només la seva empremta hídrica, és a dir, la quantitat d'aigua que utilitzen per fabricar els seus productes, sinó també, i cada vegada més important, l'empremta hídrica de la cadena de subministrament.

"No hi ha cap empresa que pugui dir que té una empremta hídrica sostenible", ha sostingut, i ha indicat que cal començar a identificar-la i traduir-la en accions i plans reals, cosa que ha considerat una oportunitat per a les empreses, també amb vista a la seva responsabilitat social corporativa.

Ha afirmat que Coca-cola va ser una de les primeres grans companyies a analitzar la seva empremta hídrica, i la van seguir altres del sector de l'alimentació com Nestlé i Unilever, així com també d'altres sectors com el del paper i el tèxtil, però ha lamentat que encara cap empresa no s'ha marcat un objectiu quantitatiu de reducció de l'empremta hídrica, tant per als seus processos com per a la cadena de subministrament.

Ha assenyalat que la reducció de l'empremta hídrica no es basa només a reduir el consum d'aigua, sinó a "tornar neta" l'aigua utilitzada, fet que suposa disminuir els productes químics utilitzats en els processos de producció.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés