Publicat 26/02/2016 19:25

Naturhouse eleva el seu benefici un 1,3% fins a 22,9 milions el 2015

Naturhouse
NATURHOUSE

MADRID, 26 febr. (EUROPA PRESS) -

Naturhouse ha elevat el seu benefici net un 1,3% el 2015, fins a 22,9 milions d'euros, impulsat per la millora generalitzada del seu negoci i per la més gran contribució de la seva participada Ichem, segons ha informat l'empresa aquest divendres a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

En concret, la companyia especialitzada en la venda de productes dietètics i la reeducació d'hàbits alimentaris ha mantingut estables les vendes, després d'aconseguir 95,8 milions d'euros, un 0,1% més que el 2014, mentre que el benefici brut d'explotació (Ebitda) s'ha elevat un 0,3%, fins a 33,8 milions d'euros.

Naturhouse ha tancat l'exercici amb 2.123 centres, després d'haver registrat 169 obertures netes, xifra que suposa gairebé triplicar les obertures netes del 2014 i haver complert el 70% del 'guidance' 2015-16.

Per àrees geogràfiques, destaca la bona evolució del mercat internacional, les vendes i Ebitda del qual han augmentat un 2,8% i 7%, respectivament, i el fre en el deteriorament dels mercats espanyol i italià.

La companyia ha acabat el 2015 amb una posició de caixa neta de 15 milions d'euros, després d'haver repartit dividends a compte per import de 14,05 milions d'euros i haver reduït el deute financer en 4 milions d'euros.

El consell d'administració ha proposat el pagament d'un dividend per import de 4,95 milions d'euros per al pròxim 4 de maig. Així, la quantia total destinada a remunerar l'accionista amb càrrec als resultats del 2015 puja als 19 milions d'euros, un 'pay-out' del 83,1%.

APOSTA PER CRÉIXER AL REGNE UNIT

L'empresa especialitzada en la venda de productes dietètics i la reeducació d'hàbits alimentaris ha incrementat la seva presència a l'exterior a 29 països amb l'obertura d'establiments a nous mercats com Suïssa, Lituània i els Estats Units i ha arribat a la xifra de 5,5 milions de clients.

A més, amb l'obertura de la primera franquícia al Regne Unit, concretament a la ciutat de Walsall, al nord-est de Birmingham, la firma planeja accelerar la seva presència en aquest mercat, on ja estava present en amb un centre propi.

El president de Naturhouse, Félix Revuelta, ha indicat que seguir "creixent en les principals magnituds del compte de resultats és un clar símptoma del potencial de creixement del grup, així com d'una gestió eficient".

"Tot això ens ha permès superar la nostra previsions en matèria de retribució a l'accionista, després d'haver assolit un 'pay-out' del 83% i una rendibilitat per dividend que se situa al capdavant de la Borsa espanyola", ha assenyalat.

Amb vista al 2016, la companyia projecta obrir, com a mínim, 71 nous centres per complir amb el seu 'guidance' i seguir incrementant la presència al mercat exterior.

A més, l'empresa subratlla que el negoci avança en la direcció adequada per complir amb les previsions de marge Ebitda, que a final del 2015 ha estat per sobre de la previsió, i amb el seu compromís de dividend, ja que estima repartir un mínim del 80% del benefici entre els accionistes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés