Actualitzat 30/12/2014 13:30

Nissan presenta a París el Pulsar, amb el qual confia augmentar la seva quota a Europa

Nissan Pulsar
EUROPA PRESS

El primer turisme fabricat a Barcelona surt a la venda aquest divendres

PARÍS, 2 oct. (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS, Núria Vila) -

Nissan ha mostrat aquest dijous en primícia mundial al saló de l'Automòbil de París el Nissan Pulsar, el primer turisme de la marca japonesa que es fabrica des del juliol a la planta de la Zona Franca de Barcelona, amb el que pretén guanyar quota de mercat tant a Espanya com a Europa.

Segons ha explicat en una entrevista a Europa Press el vicepresident de Màrqueting i Vendes de Nissan Europa, Bastien Schupp, els objectius de venda del Pulsar a Europa són inferiors als del Qashqai, el model amb més èxit de la companyia, però "igualment important", ja que el segment C és el que acumula més vendes juntament amb el dels tot terrenys urbans (SUV per les seves sigles en anglès).

El segment dels SUV, que lidera el Nissan Qashqai, suposa la meitat de les vendes a Europa, mentre que l'altra meitat són turismes compactes del segment C, en què s'inclouen models com el Seat León, l'Audi A3 i també el nou Pulsar.

Aquest segment està registrant creixements de dos dígits, d'un 13% aquest any, per la qual cosa l'automobilística japonesa confia que el Pulsar, que surt al mercat oficialment aquest divendres, contribuirà a un increment significatiu de les vendes i de la quota de mercat.

A Europa, la marca vol seguir guanyant quota de mercat -aquest any se situa al 4,2%, respecte del 3,8% del 2013--, i Schupp ha assegurat que el creixement més gran vindrà de la mà del Pulsar, ja que no és una substitució, sinó un nou producte que s'afegeix al mercat europeu.

Ha assegurat que la recepció del Pulsar en els concessionaris està sent molt positiva, i que hi ha un bon 'feed back' per part dels consumidors, però ha constatat que és un segment "extremadament competitiu", davant del que no es pot preveure si es traduirà en un augment de la producció a la planta catalana.

La previsió de la multinacional japonesa és la de vendre unes 10.000 unitats del Nissan Pulsar durant el primer any complet, una xifra que haurà d'anar augmentant els següents exercicis.

Schupp ha subratllat que la fàbrica de la Zona Franca és molt important per a l'estratègia de Nissan a Europa, i ha constatat que la planta està en un nivell òptim i que, després del començament de la producció de la 'pick up' One Ton, no seran necessaris nous models els anys vinents perquè sigui rendible.

El Pulsar es posarà a la venda a un preu des de 13.900 euros durant la campanya de llançament, i una vegada acabats aquests primers descomptes, es podrà adquirir des de 19.000 euros en la versió de gasolina, mentre que la versió de dièsel més equipada tindrà un preu de 24.800 euros.

A més del Pulsar, la planta catalana fabrica la furgoneta NV200 i la seva versió elèctrica e-NV200, el Pathfinder i el Navara, després de cessar al juliol la producció de la furgoneta X83 --Nissan Primastar, Renault Trafic i Opel Vivaro--, i està previst que l'any que ve incorpori la nova 'pick up' One Ton.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés