Publicat 08/04/2016 13:07

Miró planteja un ERO per a un centenar de treballadors, la quarta part de la plantilla

Tienda de establecimientos Miró
EUROPA PRESS

No ha aconseguit rendibilitzar un 25% dels seus establiments

BARCELONA, 8 abr. (EUROPA PRESS) -

La cadena d'electrodomèstics Miró ha plantejat un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) d'aproximadament 107 persones, la quarta part d'una plantilla integrada per 430 treballadors, una reestructuració que s'abordarà a través del "redisseny" de les funcions centrals i del tancament i reubicació de la plantilla en algunes botigues menys rendibles.

El nombre de botigues i treballadors afectats per aquesta reestructuració, que tindrà impacte a tot el territori nacional i a la seu central, es coneixeran en acabar la negociació de l'ERO que la direcció de Miró i la plantilla iniciaran "aviat", ha explicat en un comunicat la cadena d'electrodomèstics i productes tecnològics.

El nou pla de negoci de la companyia preveu, a més d'aquest ERO, la introducció de noves mesures per obtenir més ingressos, com el desenvolupament de la botiga en línia, l'augment i millora de la gamma de productes i nous serveis.

PLA ESTRATÈGIC

El fons suís Springwater Capital va adquirir Miró el novembre de 2014, quan la companyia es trobava en concurs de creditors, i ara ha considerat necessari emprendre aquesta reestructuració per complir amb els objectius del pla estratègic 2016-2018.

Així, s'ha reposicionat la marca, establert relacions a llarg termini amb els proveïdors i reforçat l'estructura financera amb una ampliació de capital de 2,2 milions d'euros, però això no ha estat suficient per aconseguir els nivells de rendibilitat necessaris en un 25% dels seus establiments, que tenen una forta presència a Catalunya.

Després d'adquirir Miró, els plans de Springwater Capital passaven per invertir 23 milions d'euros en la renovació de la seva imatge, la reubicació d'alguns dels seus establiments i l'obertura de nous punts de venda, fins a arribar a les 100 botigues a final del 2016, de manera que també es preveia generar 300 nous llocs de treball.

Miró ha tancat l'exercici del 2015 amb un volum de negoci de 100 milions d'euros i amb una xarxa integrada per 65 punts de venda físics repartits entre Catalunya --amb més de 40--, Comunitat Valenciana, Balears, Castella-la Manxa, Madrid, Sòria i Barakaldo, a més de la seva botiga en línia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés