No ha aconseguit rendibilitzar un 25% dels seus establiments
BARCELONA, 8 abr. (EUROPA PRESS) -
La cadena d'electrodomèstics Miró ha plantejat un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) d'aproximadament 107 persones, la quarta part d'una plantilla integrada per 430 treballadors, una reestructuració que s'abordarà a través del "redisseny" de les funcions centrals i del tancament i reubicació de la plantilla en algunes botigues menys rendibles.
El nombre de botigues i treballadors afectats per aquesta reestructuració, que tindrà impacte a tot el territori nacional i a la seu central, es coneixeran en acabar la negociació de l'ERO que la direcció de Miró i la plantilla iniciaran "aviat", ha explicat en un comunicat la cadena d'electrodomèstics i productes tecnològics.
El nou pla de negoci de la companyia preveu, a més d'aquest ERO, la introducció de noves mesures per obtenir més ingressos, com el desenvolupament de la botiga en línia, l'augment i millora de la gamma de productes i nous serveis.
PLA ESTRATÈGIC
El fons suís Springwater Capital va adquirir Miró el novembre de 2014, quan la companyia es trobava en concurs de creditors, i ara ha considerat necessari emprendre aquesta reestructuració per complir amb els objectius del pla estratègic 2016-2018.
Així, s'ha reposicionat la marca, establert relacions a llarg termini amb els proveïdors i reforçat l'estructura financera amb una ampliació de capital de 2,2 milions d'euros, però això no ha estat suficient per aconseguir els nivells de rendibilitat necessaris en un 25% dels seus establiments, que tenen una forta presència a Catalunya.
Després d'adquirir Miró, els plans de Springwater Capital passaven per invertir 23 milions d'euros en la renovació de la seva imatge, la reubicació d'alguns dels seus establiments i l'obertura de nous punts de venda, fins a arribar a les 100 botigues a final del 2016, de manera que també es preveia generar 300 nous llocs de treball.
Miró ha tancat l'exercici del 2015 amb un volum de negoci de 100 milions d'euros i amb una xarxa integrada per 65 punts de venda físics repartits entre Catalunya --amb més de 40--, Comunitat Valenciana, Balears, Castella-la Manxa, Madrid, Sòria i Barakaldo, a més de la seva botiga en línia.