Publicat 28/04/2016 14:24

Miquel Alimentació preveu facturar 1.092 milions el 2016, un 8% més

Supermercado Spar
MIQUEL ALIMENTACIÓ

A aquest xifra s'hi ha de sumar l'aportació d'Àsia després de l'acord amb Bright Food

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 28 abr. (EUROPA PRESS) -

El Grup Miquel Alimentació preveu facturar 1.092 milions d'euros el 2016, fet que suposa un creixement d'un 8% en comparació amb l'exercici 2015, que va tancar amb un volum de negoci de 1.010 milions, amb la qual cosa va superar a barrera dels 1.000 milions.

Així ho ha explicat aquest dijous en una roda de premsa a Alimentaria el director comercial de Grup Miquel, Francesc Pallarès, que ha estat acompanyat del director d'Exportació, Ricard Barba.

A aquesta xifra caldrà sumar l'aportació que realitzi el mercat asiàtic després que el grup familiar català fos adquirit el setembre de l'any passat pel gegant xinès Bright Food, que vol fer de Miquel Alimentació una plataforma d'exportació de productes europeus per al mercat asiàtic.

Grup Miquel exporta actualment un 2,5% de la seva facturació, prop d'uns 25 milions d'euros, i és present a 40 països, i els seus principals mercats són la zona euro, Magreb, Àfrica Occidental i Amèrica Llatina.

Per al 2016, es preveu que les exportacions creixin un 30%, sense comptar el mercat xinès, que l'any passat va suposar prop d'un milió de les vendes i que aquest any es vol potenciar, tot i que Pallarès no ha revelat objectius concrets.

Grup Miquel, que té un portfoli de 2.400 referències pròpies, ja ha començat a distribuir els seus productes a la Xina, sobretot vins, olis, fruita fresca, xocolata i melmelada.

La companyia ha realitzat una trobada amb els seus proveïdors per explicar-los els plans d'exportació a la Xina, i prop de 200 s'han interessat per vendre els seus productes en aquest nou mercat.

Per a això, cadascun d'ells farà una selecció de dos o tres articles susceptibles de venda acompanyats d'un argumentari amb les propietats del producte per justificar-ne el valor afegit respecte a altres que ja es comercialitzen al país asiàtic.

Bright Food, que té una facturació anual de 18.000 milions d'euros, està format per 18 empreses i quatre companyies cotitzades de la Xina, i disposa de més de 100.000 punts de venda a tot el món, per la qual cosa Grup Miquel actuarà com a plataforma d'exportació per als seus proveïdors.

AUTOSERVEI A L'ENGRÒS A XANGAI

Miquel Alimentació té com a objectiu posicionar-se com el primer majorista nacional de la Xina, i per a això exportarà el seu model d'autoservei a l'engròs --establiments per a majoristes-- al mercat central de Xangai, d'un milió de metres quadrats.

Així, el grup ja té els terrenys, però no té quantificada encara la inversió necessària per a aquesta prova pilot, que es materialitzarà el 2017 amb un autoservei a l'engròs de 3.000 metres quadrats, el seu model estàndard.

Actualment, els accionistes de Grup Miquel són SSCW --filial de Bright Food-- amb un 72%, un 18% pertany al fons inversor Jic Investment i el 10% restant pertany al grup de distribució Shenzhen Donghuatong (DHT).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés