Actualitzat 24/05/2016 16:29

El metro arribarà a la T1 de l'Aeroport de Barcelona el 12 de febrer en 32 minuts

Máquinas de venta de billetes del Metro de Barcelona por estrenar.
EUROPA PRESS

La freqüència de pas serà de set minuts però es reduirà a menys de quatre per al MWC

BARCELONA, 27 gen. (EUROPA PRESS) -

El tram de la L9 de Metro entre Zona Universitària i la T1 de l'Aeroport de Barcelona s'inaugurarà el divendres 12 de febrer, i el temps de viatge que tardarà a realitzar aquest trajecte serà de 32 minuts.

Així ho ha dit aquest dimecres el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, en un viatge de prova amb la premsa, i ha indicat que la freqüència de passada dels trens serà de set minuts, un temps que es pot reduir fins a per sota dels quatre minuts quan se celebrin grans esdeveniments, com el Mobile World Congress (MWC).

Es farà intercalant trens amb el servei ordinari entre la T1 i l'estació de Fira, amb un temps de trajecte de 22 minuts, o entre Fira i Collblanc (set minuts).

El nou tram ha requerit una inversió de 2.899 milions d'euros --suposarà que el cànon ferroviari que paga la Generalitat per explotar la línia augmenti en 50 milions--, i amb la seva inauguració es preveuen incorporar 23 milions de validacions.

"Es tracta de la línia de trens automàtica, sense conductor, més gran de tota Europa", ha destacat Rull, i és que aquest tram té una longitud de 20,1 quilòmetres, molt semblant a la de tota la L1 de Metro, de 20,7 quilòmetres i que és la més llarga de tota la xarxa.

Aquests més de 20 quilòmetres uniran els municipis de Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat a través de 15 estacions: Zona Universitària, Collblanc, Torrassa, Can Tries-Gornal, Europa-Fira, Fira, Parc Logístic, Mercabarna, Les Moreres, El Prat Estació, Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport-T2 i Aeroport-T1.

Rull ha recalcat que la posada en servei d'aquest tram aportarà una competitivitat més gran a l'Aeroport de Barcelona, i per arribar a la T1 el passatger haurà de pagar 4,5 euros, un preu superior al de Rodalies, però més econòmic que el taxi o l'Aerobús.

TMB ha emès 50.000 bitllets que repartirà entre els veïns de les estacions d'aquest tram perquè puguin visitar la infraestructura el cap de setmana del 12 de febrer.

SENSE DATA PER AL TRAM CENTRAL

Aquest tram se suma als ja inaugurats entre La Sagrera i Can Zam, a Santa Coloma de Gramenet (L9), i La Sagrera i Gorg (L10), a Badalona.

Després de preguntar-li pel ramal sud, que ha d'unir el Gornal amb el Polígon Pratenc de la Zona Franca, Rull ha dit que ha de seure amb l'Ajuntament de Barcelona per abordar el seu finançament, si bé es tracta d'una "prioritat compartida".

D'altra banda, el tram central, que ha d'unir tota la línia travessant la ciutat de Barcelona i les obres del qual estan parades, segueix sense data d'inauguració.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés