Els visitants valoren la ciutat amb una nota de 8,6 sobre 10
BARCELONA, 21 ago. (EUROPA PRESS) -
L'enquesta sobre l'Activitat Turística de la Ciutat de Barcelona estableix que l'any 2015 la valoració general que fan els visitants de la capital catalana és de 8,6, tot i que un 58% alerten que hi ha massa turistes.
Tot i que un 58% afirma que hi ha molts turistes a Barcelona, un 26,8% no hi està d'acord, l'11,2% no es manifesta ni d'acord ni en desacord i un 4% no ha opinat.
Els turistes que han visitat Barcelona pernocten de mitjana cinc nits --valor idèntic al de 2014-- i el 2015 el 47,5% ho feien per primera vegada mentre que el 52,5% repeteixen.
El 65% dels turistes han manifestat que el motiu principal del seu viatge és per oci, el 22% per motius professionals i el 13% per raons personals.
D'altra banda, el 2015 només un 2,5% dels turistes ha estat víctima d'un delicte contra la seva integritat personal --xifra idèntica a la del 2014-- i un 0,1% contra la del seu vehicle.
Dels delictes produïts, un 24,5% han estat a l'interior d'un transport públic, el 16,5% a les Rambles i el 13,9% en un carrer o plaça.
Un 47,6% s'ha allotjat en un hotel, el 16,2% en un apartament turístic o habitatge d'ús turístic, el 16,1% a casa de familiars o amics, el 10,4% en un alberg juvenil o hostal i el 9,7% en un altre tipus d'allotjament.
Dels allotjats en pisos turístics, més de la meitat --51,3%-- desconeixen si es tracta d'un apartament legal.
Els aspectes més ben valorats de la ciutat han estat l'arquitectura i la cultura, en canvi els aspectes amb pitjor valoració han estat la qualitat de l'aire i el nivell de soroll.
Les dades sorgeixen d'una enquesta a 6.000 turistes majors de 15 anys del 3 de març al 29 de desembre de 2015.
AJUNTAMENT SATISFET
Des del consistori, el regidor d'Empresa i Turisme, Agustí Colom, ha alertat en declaracions a Catalunya Ràdio recollides per Europa Press que la massificació "acaba tenint efectes sobre els propis ciutadans" i ha advocat per abordar la situació amb la finalitat de no morir d'èxit.
Sobre el notable que donen els turistes a la ciutat, ha dit estar satisfet tot i que això "força a mantenir un nivell de prestació de qualitat".