Actualitzat 01/02/2016 11:12

El mercat de joguines va créixer un 5,8% el 2015, impulsat per les vendes de Star Wars

 Capitán Phasma
DISNEY

MADRID, 1 Febr. (EUROPA PRESS) -  

   Les vendes de joguines van augmentar a Espanya un 5,8% durant el 2015, fins a 1.065 milions d'euros, impulsades per Star Wars, segons les dades registrades per l'empresa d'investigació de mercats NPD Group.

   En concret, es tracta del creixement més fort registrat en els últims vuit anys, ja que des del 2007 el sector havia registrat o bé retrocessos, o bé tímids augments.

   "Amb l'avanç del 2015, podem afirmar que el mercat de la joguina ha recuperat els nivells de facturació anteriors a la crisi. Les dades són altament positives, ja que l'augment de vendes no és conseqüència únicament de l'èxit d'un factor en concret, sinó que podem afirmar que la recuperació del mercat és general i sembla que la crisi va quedant enrere", ha explicat el director general de NPD Group a Espanya, Fernando Pérez.

   Star Wars se situa al capdavant de les llicències i dels productes més venuts durant l'any passat, amb l'ajuda de l'estrena d''El despertar de la força', la setena pel·lícula de la saga. El desembre, les seves vendes es van disparar i la llicència va arribar a una quota del 5,3% del mercat (respecte del 4,3% que va registrar de mitjana en el total any).

   Al costat de la saga de la Guerra de les Galàxies, també van impulsar el creixement del sector el bon comportament d'altres franquícies com Frozen, Minions, Els Venjadors o Minecraft, sense oblidar els bons resultats de marques com Lego, Patrulla Canina, Pin y Pon, Hot Wheels o Vtech Baby.

CAUEN LES VENDES DE TAULETES I ORDINADORS PER A NENS

   El sector ha mantingut una bona tendència aquest any, ja que dels onze segments que componen el mercat, nou van créixer en vendes durant l'any passat. Només un d'ells, el de joguines electròniques, on s'inclouen tauletes i ordinadors per a nens, ha registrat una caiguda significativa, amb una caiguda del 17%.

   "La joguina tradicional segueix resistint i la seva venda no s'ha vist en gran mesura afectada per la introducció de noves tecnologies, que van viure un 'boom' durant alguns anys. Podem afirmar que els consumidors espanyols van apostar el 2015 per la joguina clàssica", ha indicat Fernando Pérez.

   De la mateixa manera que el 2014, el segment de construccions torna a ser el segment amb un creixement més alt (+26%) i ha registrat un augment de vendes de més de 15 milions d'euros.

   El mercat de la joguina ha mostrat una alta estacionalitat, concentrant en les últimes setmanes de l'any, coincidint amb la campanya de Nadal, un volum important de les vendes. Tot i les nombroses promocions, molts consumidors continuen esperant fins a l'últim moment per fer les seves compres.

   Així, la setmana de Reis, amb només dos dies de venda abans del dia 6, ha suposat el 6,2% del total de les vendes del 2015, o que les dues últimes setmanes de l'any (des del dia 28 de desembre) van registrar el 16,2% de tot l'exercici.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés